معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه معلولان در زمینه های مختلف توانایی بالایی دارند، گفت: کمک به این قشر منجر به شکوفایی توانمندی و استعدادهای آنها می شود.
کد خبر: ۳۳۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹ 04 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی جمالی روز یکشنبه در آیین تجلیل از معلولان شهرستان دهلران به مناسبت روز جهانی معلول اظهار کرد: توجه به معلولان و تشویق خانواده ها برای ترغیب اعتماد به نفس در آنها منجر به بروز توانمندی ها و استعداهای این قشر در زمینه های مختلف است.
 
وی به موفقیت معلولان در عرصه های مختلف اشاره کرد و افزود: معلولان هم می توانند مانند دیگر اقشار کار و فعالیت داشته باشند به شرط آنکه به آنها توجه و زمینه برای بروز استعداهای آنها فراهم شود.
 
معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به تحصیل 800 دانش آموز معلول در 15 آموزشگاه استثنایی گفت: بیشترین آمار معلولان استثنایی مربوط به شهرهای ایلام، آبدانان و دره شهر است.
 
جمالی تاکید کرد: امسال با کمک سپاه بیش از 2 میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارات سپاه و آموزش و پرورش استان برای مرمت و بهسازی مدارس استثنایی در قالب طرح هجرت هزینه شد.
 
مدیر آموزش و پرورش دهلران نیز در این آیین بر ضرورت افزایش آگاهی جامعه نسبت به معلولان تاکید کرد و افزود: معلولان در همه ابعاد زندگی اجتماعی حق و حقوقی دارند که باید مد نظر باشد.
 
غلامرضا موسوی اضافه کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه برای فعالیت معلولان در همه عرصه ها فراهم شده و این منجر به افتخار آفرینی این قشر در خیلی از زمینه ها شده است.
 
وی یادآور شد: توجه به معلولان و مدارس استثنایی از لحاظ تجهیزات و برنامه های آموزش از موضوعاتی است که در این مدارس توسط فرهنگیان که تخصص لازم در این زمینه را دارند، دنبال می شود.
 
اجرای دکلمه، قرائت شعر، تجلیل از معلولان و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای معلولان شهرستان دهلران از دیگر برنامه های این آیین بود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار