استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت در حوزه بهره وری، چهار حوزه اصلی گردشگری، آب، نفت و گاز و صنعت مورد توجه بوده است و ۱۸ کمیته زیرمجموعه ذیل این چهار بخش اصلی به منظور بهره وری و ارتقای تولید و رشد در استان تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۱۶۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۰ 25 April 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ استان ایلام در دیدار با  سید مجید هدایت » مشاور وزیر و دستیار ویژه وزیر کشور در امور صنعت و تیم اقتصادی وزارت کشور  بیان داشت : ظرفیت بسیار خوب در حوزه نفت و گاز دارد که هم بالقوه و بالفعل است که باید از این ظرفیت ها در حوزه های پایین دستی و تامین خوراک صنایع پتروشیمی و پالایشگاه استان استفاده شود.

وی افزود :  یکی از ظرفیت های بالقوه و بالفعل استان پتروشیمی ایلام، شرکت ارغوان گستر و پتروشیمی ایلام است که با حضور تیم وزارت کشور در استان انتظار می رود که هر چه زودتر این ظرفیت ها به نتیجه برسد و شاهد ایجاد اشتغال و افزایش و جهش تولید در استان باشیم.

بهرام نیا ادامه داد : پارک پلی پروپیلن هم در منطقه آزاد در دست اقدام بوده و یک فرصت خوب برای صادرات، اشتغال و توسعه استان به شمار می رود که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه فاز اول سامانه گرمسیری تکمیل شده و فاز دوم تا پایان سال انتظار می‌رود به بهره برداری برسد، ابراز کرد: پتروشیمی دهلران، پتروشیمی دره شهر، پتروشیمی هلیلان و صبا انرژی دهلران، می تواند یک تحول بزرگ در حوزه اشتغال، انرژی و تولید در استان ایجاد کند.

بهرام نیا گفت :  در دولت سیزدهم ۲۳۲ واحد از تعداد ۴۷۰ واحد نیمه تعطیل در استان احیا و فعال شده است و تمام انرژی ما در راستای چرخیدن چرخ کارخانه ها و واحدهای نیمه فعال و ایجاد اشتغال در استان است.

 وی تاکید کرد: وزیر کشور در ایام اربعین در استان چندین بار حضور داشتند و نگاه ویژه ای به استان ایلام دارند که این استان توانمند شود./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار