استاندار هرمزگان با بيان اينكه كساني كه مردم را نا اميد مي كنند در برابر كار خود مسئول هستند، اظهار کرد: افرادي كه تريبون، رسانه و قلم دارند بايد بدانند كه در برابر نا اميد كردن مردم مسئول هستند و در هيچ دوره‌اي همچون اين دوره به رئيس جمهور كشور توهين نشده بود و متاسفانه برخي افراد كلمات سخيفي در مورد رئيس جمهور دانشمند كشور به كار مي‌برند و اين دولت امروز مورد هجمه عده‌اي قرار گرفته در حالي كه بايد دولتي كه در برابر دنيا ايستاده و با تدبير كشور را از فتنه‌ها و جنگ دور كرده است، تقويت شود و نبايد اميد مردم را به ياس تبديل كنيم و همه كمك كنيم تا اين بار سنگين به مقصد برسد.
کد خبر: ۲۷۴۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴ 09 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر جاسم جادری در ششمين نشست شوراي اداري استان هرمزگان، با تبريك روز خبرنگار و قدرداني از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه در همراهي با دولت، گفت: از رسانه‌ها مي‌خواهيم خدمات دولت و نظام را به مردم بگويند كه در شرايطي كه در اطراف كشور ما جنگ و خون ريزي است اما ايران اسلامي در امنيت و آرامش كامل قرار دارد و در حال پيشرفت هستيم و دولت به اصلاح امور در كشور پرداخته است.
 
نماينده عالي دولت در استان هرمزگان به برخي مشكلات و محروميت‌هاي موجود در هرمزگان اشاره و بيان کرد: بايد از برخي افراد پرسيد چرا زماني كه در اين استان پول به اندازه كافي بود، براي رفع محروميت كار نشد تا امروز شهرستاني همچون بشاگرد با محروميت‌هاي بسياري در زمينه راه، آب آشاميدني و ديگر موارد مواجه باشد.
 
جادري همچنين بر لزوم استقرار ادارات در شهرستان بشاگرد تاكيد كرد و افزود: در بخش گافر و پارامون بشاگرد تنها بخشداري وجود دارد و هيچ اداره ديگري مستقر نيست و حتي در برخي روستاهاي آن نيز وسيله نقليه وجود ندارد كه مديران استان بايد نسبت به اين مشكل حساس باشند و استقرار ادارات و رفع مشكلات بشاگرد را پيگيري كنند.
 
وی به در پيش بودن هفته دولت اشاره و بیان کرد: در هفته دولت سال جاري گزارش عملكرد سه ساله دولت تدبير و اميد به مردم تقديم مي‌شود.
 
وي ادامه داد: دولت يازدهم در سال 92 در شرايطي كار خود را آغاز كرد كرد كه تورم افسار گسيخته و بيش از 40 درصدي در كشور وجود داشت اما امروز با تلاش اين دولت نرخ تورم تك رقمي شده و به 9.7 درصد رسيده است كه اين امر در طول 40 سال پس از پيروزي انقلاب در هيچ دولتي انجام نشده بود.
 
استاندار هرمزگان افزود: در ابتداي كار اين دولت، ركود عميق اقتصادي به دليل شرايط تحريم در كشور وجود داشت و براساس آمار و ارقام اعلامي از سوي بانك ها نيز بيش از 40 درصد دارايي هاي بانك مركزي منجمد است يعني مطالباتي كه امكان برگشت آنها به سيستم بانكي وجود نداشته كه شامل تسهيلاتي بودي كه تحت عناويني همچون زودبازده پرداخت شده اما افرادي كه آن را دريافت كرده اند، پس نداده‌اند.
 
جادري با بيان اينكه در دولت گذشته تلاطم و نوسانات در بازار كالا و ارز به 300 درصد هم رسيد، تصريح كرد: طي سه سال گذشته اين نوسانات تنها پنج درصد بوده و رشد اقتصادي كشور نيز در حالي كه سال 92 به منفي پنج درصد رسيده بود با تلاش دولت يازدهم در سال 93 به مثبت سه درصد رسيد.
 
وي گفت: در فروش نفت نيز كشور ما دچار مشكل بود و فروش روزانه نفت ايران به زير يك ميليون بشكه رسيده بود كه پول آن نيز باز نمي‌گشت و همچنين بيش از 40 درصد نيز كاهش قيمت نفت داشته‌ايم و در اين شرايط در كشوري همچون ونزوئلا كه صادر كننده نفت است، مردم از شدت گرسنگي به كشورهاي همسايه هجوم برده‌اند اما در ايران اسلامي به دليل درايت و مديريت و همفكري مناسب در حاكميت شاهد چنين اتفاقاتي نبوديم و برخي شعارهاي سياسي نيز تنها براي زيرسوال بردن زحمات اين دولت است.
 
نماينده عالي دولت در استان هرمزگان خاطرنشان كرد: زماني كه كشور ما تحريم بوده و رابطه اقتصادي ما با كل دنيا قطع بوده است، مشكلات يك روزه حل نمي‌شود چون زيربناي اقتصاد كشور دچار مشكل شده بود.
 
جادري با بيان اينكه حتي توليدات كشاورزي ما در دولت گذشته نيز دچار آسيب شده بود، اظهار کرد: در سال جاري بيش از 10 ميليون تن گندم از كشاورزان در كشور خريداري شده و احتمال دارد يك ميليون تن گندم نيز صادر كنيم در حالي كه در دولت گذشته به وارد كننده گندم تبديل شده بوديم.
 
وي اضافه كرد: در بخش نفت و گاز نيز با تدبير دولت فازهاي 12، 15، 16 و 17 پارس جنوبي به بهره‌برداري رسيد و فاز‌هاي 18 و 19 نيز در آينده نزديك افتتاح مي‌شود و ميزان توليد گاز در كشور نيز به 140 ميليون مترمكعب افزايش يافت و توانستيم ميزان دسترسي گاز به 90 درصد جمعيت كشور را فراهم كنيم و اين رقم در سال آينده به 95 درصد جمعيت مي‌رسد و امروز 68 درصد روستاهاي كشور داراي گاز هستند.
 
استاندار هرمزگان به بخش حمل و نقل ريلي اشاره كرد و گفت: طي سه سال اخير 475 كيلومتر ريل راه آهن در كشور احداث شد و 700 كيلومتر ديگر نيز تا پايان اين دولت افتتاح خواهد شد.
 
جادري افزود: سال گذشته پس از 60 سال ميزان صادرات غيرنفتي كشور از واردات غيرنفتي پيشي گرفت و تراز تجاري كشور براي اولين بار با رسيدن به رقم 924 ميليون دلار مثبت شد و امروز ميزان صادرات نفت كشور از مرز دو ميليون بشكه در روز فراتر رفته است.
 
وي با بيان اينكه تمامي موفقيت‌هاي دولت تدبير و اميد نتيجه مذاكرات هسته اي بوده است، تصريح كرد: اگر در داخل قوي نمي‌شديم مجبور بوديم در برابر دشمن كوتاه بياييم اما به پشتوانه قدرت داخلي توانستيم از حقوق هسته‌اي ملت ايران دفاع كنيم و اين دولت توانست به تحريم‌هاي طالمانه پايان دهد و قطعنامه‌هاي سازمان ملل عليه ملت ايران را نيز لغو كند و حق غني سازي ملت ايران نيز به رسميت شناخته شد.
 
نماينده عالي دولت در استان هرمزگان عنوان كرد: دور زدن تحريم‌ها در گذشته مفاسدي را از جمله در فروش نفت در كشور ايجاد كرده بود كه امروز مطالبه عمومي مردم از قوه قضائيه اين است كه مجرمان اقتصادي كه در زمان تحريم ها ميلياردها دلار به جيب زدند، محاكمه شوند.
 
جادري با بيان اينكه با شفافيت موجود در دولت تدبير و اميد ديگر شاهد فسادهاي بزرگ اقتصادي نيستيم، اظهار داشت: فيش هاي حقوقي نامتعارف برخي مديران بانك ها و بيمه ها براساس مصوبات دولت قبل ايجاد شده بود كه اين دولت با اين موضوع برخورد كرد اما عده اي مي خواستند از طريق فيش هاي حقوقي تصفيه حساب سياسي خود را انجام دهند كه با تدبير دولت يازدهم اين مسئله حل شد.
 
وي در بخش ديگري از سخنان خود به پروژه هاي قابل افتتاح در هفته دولت در هرمزگان اشاره كرد و بيان داشت: در هفته دولت سال 94 تعداد 663 پروژه با اعتبار 794 ميليارد تومان در هرمزگان به بهره برداري رسيد اما در سال جاري با وجود تمامي تنگناهاي مالي تعداد 686 پروژه با اعتباري بالغ بر هزار و 900 ميليارد تومان همزمان با هفته دولت در هرمزگان افتتاح مي شود كه به نسبت سال گذشته شاهد پيشرفت 143 درصدي در اين بخش بوده ايم.
 
استاندار هرمزگان ادامه داد: از اين تعداد 10 پروژه در شهرستان ابوموسي، 34 پروژه در بستك، 14 پروژه در بندرخمير، 233 پروژه در بندرعباس، 49 پروژه در بندرلنگه، 30 پروژه در پارسيان، 19 پروژه در جاسك، 77 پروژه در حاجي آباد، 55 پروژه در رودان، 21 پروژه در سيريك، 38 پروژه در قشم و 85 پروژه در ميناب توسط دستگاه هاي اجرايي استان انجام شده و در هفته دولت افتتاح خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار