تابناک هرمزگان-نخستین نشست هماهنگی برگزاری دومین دوره طرح قرآنی تربیتی «تسنیم» با محوریت حفظ دو جزء قرآن با حضور فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان، مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) و موسسه قرآنی بیت الزهرا(س) روستای کشپیری و جمعی از فعالان قرآنی در بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۵ 19 May 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان//  حجت الاسلام لقمانی معاون تعلیم و تربیت سپاه امام سجاد(ع) در این نشست با بیان اینکه طرح قرآنی تربیتی تسنیم سال گذشته با محوریت کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) و موسسه قرآنی بیت الزهرا(س) و با همکاری ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان، سپاه امام سجاد(ع) و آموزش و پرورش در شش نقطه از استان برگزار شد که خروجی بسیار خوبی به دنبال داشت.
وی افزود: بیش از 400 نفر از نوجوانان هرمزگانی با شرکت در اولین دوره شبانه روزی طرح قرآنی تربیتی «تسنیم» موفق به حفظ 2 جزء از قرآن شدند.


طرح قرآنی «تسنیم» تابستان 1403 در 17 نقطه از هرمزگان اجرا می شود
امین میرانی، مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) و موسسه قرآنی بیت الزهرا(س) روستای کشپیری نیز گفت: فراهم نمودن زمینه برای تربیت حافظ قرآن و همچنین تربیت جوان مومن انقلابی از اهداف اجرای طرح قرآنی تربیتی «تسنیم» است.
وی افزود: دومین طرح قرآنی تربیتی شبانه روزی 45 روزه «تسنیم» با محوریت حفظ 2 جزء در دو بخش برادران و خواهران از ششم تیر تا 12 مرداد با ظرفیت 500 نفر در 17 نقطه از استان هرمزگان اجرا خواهد شد.


ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه
اسلام خواجه یی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان نیز بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از راه های رفع مهجوریت قرآن، راه اندازی کلاس های آموزش قرآن و برپایی کرسی های تلاوت در مساجد است.
وی در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری که فرمودند: «مسجد باید پایگاه قرآنی باشد»، افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار برنامه های آموزشی با محوریت آموزش قرآن، کرسی های تلاوت را با بهره گیری از قاریان بومی به صورت هفتگی و ماهانه برگزار می کنند.
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان عنوان کرد: طرح قرآنی تربیتی «تسنیم» از سال گذشته با مجری گری کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) روستای کشپیری و با همکاری موسسه قرآنی بیت الزهرا(س)، ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان، سپاه امام سجاد(ع) و آموزش و پرورش در شش نقطه استان اجرا شد.
وی افزود: نوجوانان مسجدی شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان و بشاگرد و بخش های سندرک و توکهور-هشتبندی سال گذشته با شرکت در این طرح حافظ 2 جزء قرآن شدند.


مراکز شبانه روزی طرح قرآنی «تسنیم» در همه شهرستان ها راه اندازی شود
سردار اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) نیز از اجرای طرح قرآنی تربیتی «تسنیم» به عنوان کاری بزرگ، ارزشمند و دلی یاد کرد و خواستار راه اندازی مراکز شبانه روزی این طرح در شهرستان های مختلف استان هرمزگان شد.
وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به نقش قرآن کریم در هدایت و رستگاری بشر، تنها راه نجات از تاریکی ها و آلودگی ها را پناه بردن به قرآن دانست و تصریح کرد: کسی که با قرآن آشنا و مانوس باشد بعید است که در زندگی به بن بست برسد.
فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، شعار امسال طرح تابستانه بسیج را «هر پایگاه، یک مرکز قرآنی» ذکر و تاکید کرد: اولویت برنامه های تابستانه پایگاه های بسیج باید آموزش روخوانی، روانخوانی، مفاهیم و حفظ قرآن باشد.
سردار سالاری در ادامه ضمن استقبال از طرح ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد در راه اندازی کرسی های تلاوت در مساجد، گفت: کرسی های تلاوت قرآن به صورت هفتگی در مساجد شاخص برگزار و از طریق صدا و سیما و رسانه های جمعی اطلاع رسانی و طرح تلاوت نور(قرائت یک صفحه قرآن بین الصلاتین) در مساجد نیز تقویت شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود، از خانواده میرانی در روستای کشپیری استان هرمزگان که با تربیت فرزندان قرآنی و راه اندازی موسسه، زمینه را برای تربیت یکهزار و 300 حافظ قرآن از استان های مختلف کشور فراهم کرده است قدردانی کرد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار