مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با اجرایی‌ شدن و به اتمام رسیدن 10 پروژه در جزیره کیش و هندورابی تحول بزرگی در فاز دوم توسعه گردشگری همراه با اقتصادی پویا، شفاف و قدرتمند در منطقه رقم خواهد خورد.
کد خبر: ۲۱۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 17 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، علی‌اصغر مونسان ضمن تبریک به مناسبت گرامی‌داشت روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: ستایش و سپاس از دلاورمردانی که حدیث ماندگار دفاعشان از سرحدات سیاسی، جغرافیایی و ارزش‌های فرهنگی و دینی، نسل به نسل روایت خواهد شد و تجارب ارزشمندشان در کنار تخصص دانشمندان کشور، دستاوردهای گرانبهایی را در عرصه توانمندی‌های نوین نظامی و دفاعی برای ایران اسلامی به ارمغان آورده‌ امری بی‌بدیل از سوی جامعه است.
 
وی افزود: برای آینده و سال‌های پیش‌روی جزیره کیش گام‌های مثبت و خوبی برداشته‌ایم و همچنین برای توسعه گردشگری و تجارت با رویکردی جدید همراه با اقتصادی پویا، شفاف و قدرتمند در منطقه برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: برای پررنگ‌تر شدن نقش آحاد مردم جزیره اعتقاد داریم آموزش زبان انگلیسی در بین کیشوندان و به ویژه کارکنان هتل‌ها، رانندگان تاکسی و رستوران‌ها الزامی شود.   
 
مونسان با بیان اینکه جزیره کیش خود را آماده می‌کند تا در پایان سال 1395 در سطح شهرهای توریستی جهان مطرح شود، اضافه کرد: ضرورت آموزش زبان انگلیسی از سوی آموزش و پرورش با همکاری و حمایت موسسه علوم و فنون کیش برای برگزاری دوره‌های آموزشی در بین اقشار مختلف در جزیره کیش باید با توانایی بالا و جدیت تمام پیگیری و دنبال شود تا در این حوزه به شرایط مطلوب و ایده‌آل در موضوع زبان انگلیسی برسیم.
 
وی از همکاری خوب و تنگاتنگ خبرنگاران فعال رسانه‌های مختلف در سال 1394 با روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش و تمامی حوزه‌های مختلف قدردانی کرد و خواستار ارتقاء و افزایش بیشتر و ادامه این همکاری‌ها برای پیشبرد اهداف تعیین‌شده توسعه گردشگری در جزایر کیش و هندورابی شد.
 
این مسئول تصریح کرد: طرح‌های توسعه جزیره هندورابی یکی پس از دیگری در حال اتمام است و نخستین هتل این جزیره نیز آماده بهره‌برداری شده است، همچنین فرودگاه و بندرگاه این جزیره زیبا در مراحل اجرا خوب پیش می‌رود و به‌زودی به یک منطقه توریستی از جزیره کیش تعلق می‌گیرد و گردشگران داخلی و خارجی از طریق بندر جزیره کیش و فرودگاه هندورابی می‌توانند به این جزیره زیبا سفر کنند.
 
مونسان در بخش‌های مختلف گردشگری را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: باید سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با آرامش خاطر بیشتری نسبت به گذشته برای طرح‌های ارائه‌ شده تشویق شوند تا در حوزه گردشگری  و خدمات شایسته بتوانیم زمینه رضایت‌مندی را برای گردشگران داخلی و خارجی در سفر به کیش و هندورابی به صورت ایده‌آل و مطلوب فراهم کنیم.
 
وی به تاسیس و راه‌اندازی نمایندگی فدراسیون قایقرانی در جزیره کیش اشاره کرد و افزود: رایزنی‌هایی با فدراسیون قایقرانی انجام دادیم و در این خصوص توافقنامه‌ای نیز انجام گرفته است تا نمایندگی فدراسیون قایقرانی در کیش برای آموزش، تفریحات و ورزش‌های دریایی فعالیت خود را آغاز کند.
 
مونسان بحث اشتغال‌زایی جوانان و بازسازی و نوسازی بافت قدیم جزیره کیش را مورد تاکید قرار داد و گفت: در شهرک صنعتی زمین‌هایی به متراژ 90 مترمربع را به‌ صورت اجاره و خرید برای اشتغال جوانان ساکن و بومی کیش برنامه‌ریزی کردیم و امیدواریم با پشتکار، همت و تلاش ساکنان در جزیره مشکل اشتغال آن‌ها حل شود، همچنین مجوزهای لازم و قانونی برای بازسازی، نوسازی و ساخت بافت فرسوده و قدیمی در منطقه سفین قدیم از تاریخ 15 اردیبهشت صادر می‌شود.
 
وی یادآور شد: دستورات لازم به معاونت‌های گردشگری، فرهنگی و اجتماعی در خصوص مباحث مطرح‌شده به‌ ویژه ارتقاء و توسعه گردشگری و آموزش زبان انگلیسی در مورد دانش‌آموزان در مدارس مختلف جزیره کیش با همکاری موسسه علوم و فنون کیش صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار