کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با ورود سامانه بارشی از غرب استان از صبح روز گذشته(چهارم دیماه) بارشهای زمستانه در استان آغاز شد.
کد خبر: ۱۵۱۷۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ 26 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، مجتبی حمزه نژاد افزود: از صبح جمع تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه چهارم دیماه پارسیان با ۸۷ میلیمتر، لاوان با ۸۵ میلیمتر و بستک ۸۲ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی ها را داشتند.
 
وی اظهار کرد: در این مدت در جزیره کیش ۴۹ میلیمتر ، حاجی آباد ۳۳ میلیمتر، بندرلنگه ۲۳ میلیمتر، بندرخمیر ۱۶ میلیمتر، بندرعباس ۱۳ میلیمتر، رودان ۵ میلیمتر و جزیره قشم ۲ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه بارشی تا صبح یکشنبه در استان تداوم خواهد داشت.
 
حمزه نژاد ادامه داد: ادامه بارندگی سبب آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه های فصلی، سیلابی شدن مسیل ها به ویژه در غرب و شمال استان و کاهش ۲ تا ۷ درجه ای دما خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: دریا در این مدت متلاطم و ارتفاع موج به ۱ متر و سرعت باد به ۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد؛ بنابراین توصیه می شود تردد شناورها با با احتیاط و رعایت نکات ایمنی صورت پذیرد.
 
حمزه نژاد بیان کرد: بامداد شنبه حاجی آباد با ۱۰ درجه سانتی گراد سردترین و قشم با ۲۶ درجه سانتی گراد گرمترین شهر استان است.
 
همچنین فرماندار شهرستان پارسیان گفت: بر اثر شدت بارندگی سد خاکی بردول پارسیان سر ریز شد.
 
محمد رادمهر افزود: با باز شدن دریچه این سد۳ میلیون متر مکعبی، آب سد به دو مسیر غربی و شرقی خارج و موجب قطعی ارتباط مسکن مهر و اداره و بازار شهر شد.
 
وی با بیان اینکه با کاهش بارندگی ها راه های ارتباطی وصل شده و اکنون مشکل ارتباطی وجود ندارد، اظهار کرد: برای حفر کانال هدایت سیلاب سد خاکی بردول میزان ۶ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
 
رادمهر تصریح کرد: بارندگی های شب گذشته و امروز همچنین موجب سیلابی شدن مسیل ها و قطع راه ارتباطی ۱۰ روستا با شهرستان پارسیان شده بود که با کاهش بارندگی ها وضعیت به حالت عادی بازگشت.
 
فرماندار شهرستان پارسیان اضافه کرد: روستای باغستان، خلف، غبرزه، روستاهای محدوده شهر دشتی به پارسیان، کوشکنار از جمله این روستا ها است.
 
رادمهر گفت: همچنین بارندگی به کشاورزان منطقه بویژه گوجه کاران هم خسارت زده که با توجه حجم زیاد سیلاب تا پایان بارندگی ها امکان برآورد خسارت وجود ندارد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار