مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: این شرکت در سال جاری توسعه پایدار و همگون شهری و توجه به نقاط مغفول مانده را در دستور کار خود قرار داده است.
کد خبر: ۹۹۶۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ 26 September 2021

عبدالنبی شرفی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: دست اندرکاران این شرکت بر اساس شناخت خود از جزیره و مناطق مختلف شهری پرداختن به مناطق کمتر توسعه یافته جزیره را از وظایف خود در راستای تحقق اهداف سازمان منطقه آزاد می دانند.

وی اضافه کرد: در این راستا فضاسازی و بهسازی معابر و جداره های سفین قدیم و جدید در ماه های گذشته آغاز شده و علاوه بر آن توسعه فضای سبز، رفع برخی مشکلات ساکنان این مناطق که در حوزه کاری شرکت عمران، آب و خدمات برای تبدیل شدن به فضایی گردشگری در دستور کار است.

شرفی با بیان اینکه تمام این فعالیت ها با پیشنهاد و همفکری ساکنان این منطقه انجام ی شود افزود: همچنین در این راستا مسابقه ای برای طراحی محور بومی - فرهنگی میدان سعدی تا مسجد خانم النبیا (ص|) این جزیره نیز در حال برگزاری است.

تسریع در روند تکمیل طرح های عمرانی

وی با بیان اینکه اجرای برخی طرح های عمرانی در حوزه مدیریت شهری و خدمات اجتماعی از دیگر رویکردهای این شرکت است افزود: در این راستا تکمیل طرح هایی همچنون مجموعه مصلا، محوطه سازی فرودگاه جدید، ساختمان دادگستری، بهسازی و نوسازی اماکن ورزشی، محوطه سازی فرودگاه و توسعه فضای سبز تسریع شده است.

مدیرعامل شرکت عمران آب و خدمات کیش یادآور شد: امسال بخش عمده ای از فعالیت های مصلا شامل مناروه و گنبد، فضای سبز آن به اتمام می رسد و ساخت ساختمان دادگستری جزیره هم اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است و انتظار می رود در ماه های آینده تکمیل و به بهره بردار تحویل داده شود.

وی گفت: بهسازی و مرمت زیرساخت های ورزشی این جزیره شامل سالن اسکواش، سالن تنیس، مجموعه ورزشی میرمهنا، سالن بازی های ساحلی و مجموعه سوارکاری نیز برای تقویت ورزش گردشگری جزیره با درصد پیشرفت های مختلف در حال انجام است.

شرفی اظهار داشت: توسعه فضای آموزشی جزیره از دیگر رویکردهای این شرکت برای توسعه همگون جزیره است که در این راستا علاوه بر تداوم ساخت ۲ مدرسه ۱۸ کلاسه در تکمیل مدرسه خیز ساز شهید سیدین مشارکت داریم.

انتقال سایت بازیافت زباله به زودی عملیاتی می شود

وی گفت: در حوزه امور شهری جابه جایی سایت بازیافت زباله جزیره از اولویت های کاری شرکت است که برنامه این طرح ابلاغ شده و پس از پیوست زیست محیطی سوله آن به زودی عملیاتی می شود.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش یادآور شد: سایت بازیافت فعلی زباله دارای دارای ۵۰ تا ۶۰ هکتار اراضی است که پس از انتقال ساماندهی و تبدیل به یک مکان گردشگری خواهد شد.

۱۰۰ درصد آب فضای سبز از تصفیه آب تامین می شود

وی با بیان اینکه اکنون تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شمال جزیره با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب آب در حال تکمیل است افزود: انتظار می رود با تکمیل این طرح ۱۰۰ درصد آب مورد نیاز آبیاری فشای سبز جزیره از آب تصفیه شده ۲ تصفیه خانه فاضلاب جزیره تامین شود.

شرفی گفت: همچنین اصلاح سیستم آبیاری فضای سبز از دیگر رویکردهای شرکت عمران، آب و خدمات کیش است که در این راستا ۷۰ هزار متر انواع لوله خریداری شده که با تکمیل آبیاری مکانیزه علاوه بر هزینه ها در نیروی انسانی نیز صرفه جویی می شود.

شرکت عمران، آب و خدمات در سال ۱۳۶۶ به عنوان بازوی اجرایی سازمان منطقه آزاد کیش با پذیرش مسئولیت های مختلف در امور خدمات مطلوب شهری ، عمرانی و زیر بنایی، بسترسازی و فراهم کردن امکانات ، توسعه زیرساخت و مکانیزه نمودن سامانه ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مطالعه و اجرای طرح های زیربنایی عمرانی، توسعه و نگهداری، راهبری و نگهداری امور شهری در قالب پروژه ها، مستحدثات عمومی و خصوصی، ارایه خدمات آتش نشانی، جمع‌آوری ، انتقال ، تصفیه فاضلاب مطابق استانداردهای ملی و بین المللی ، توزیع و تامین آب و پساب از طریق شبکه های انتقال ، برای آبیاری فضای سبز از جمله وظایف این شرکت است.

از دیگر وظایف این شرکت نظافت شهری و معابر عمومی و نظارت فنی برساخت و ساز شهری، صدور مجوز و پایان کار ساختمان، - نظارت بر خدمات تبلیغاتی و وصول هرگونه عوارض مجاز و مصوب در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی، تامین و تولید آب شیرین و آب مصرفی فضای سبز منطقه، برنامه‌ریزی، مدیریت، انتقال و احداث شبکه و واگذاری انشعابات توزیع و فروش آب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار