با تاکید و پیگیری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و اعتماد به توانایی و تخصص شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش و طی هماهنگی با شرکت نفت فلات قاره ایران، دکل حفاری الوند با موفقیت به اسکله بندرگاه تجاری کیش انتقال یافت.
کد خبر: ۱۱۵۶۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۳ 02 March 2024

به گزارش تابناک جزیره به نقل از روابط عمومی شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های منطقه آزاد کیش، صبح چهارشنبه نهم اسفند ١۴٠٢ دکل الوند که تا حداکثر عمق ۹۰ متری در نواحی مختلف خلیج فارس می تواند استقرار یابد و زمینه افزایش تولید و سیانت از چاه های نفتی را فراهم می کند با بهره گیری از ظرفیت سه شناور یدک کش به نام های “کارن ٢، کارن۴ و اوشن گیل” جهت به روز رسانی به اسکله بندرگاه تجاری کیش انتقال یافت.

قبل از اجرای این طرح تیم های اجرایی، مهندسی و نیروهای حاضر در شناورها و غواصان مستقر در سکوی یاد شده با محوریت کاپیتان داریوش حامدخواه مدیرکل بنادر کیش جلسه توجیهی و ارزیابی زوایای مختلف برای شناور شدن دکل جهت جابجایی و ارائه راه کارهای موثر برای اجرایی شدن این طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بنابراین گزارش به خاطر حساسیت کار و دقت نظر بالا در عملیاتی شدن این طرح ” rig move” از کادر دریایی که از تخصص و مهارت لازم در این زمینه برخوردار بودند، مورد استفاده قرار گرفته است.

بنابراین گزارش پس از انجام اقدامات لازم جهت هماهنگی میان تمام عوامل و بررسی امکانات ایمنی، ساعت ۶ صبح چهارشنبه عملیات این طرح با راهبری داریوش حامدخواه و همکاری کاپیتان علی وفایی نژاد و کاپیتان خسروی و تیم های متخصص و مهندسان این حوزه و با هدایت مهندس فولادوند به عنوان مدیر پروژه و مهندس ارغش رئیس سایت فلات قاره در کیش آغاز و ظرف ١١ ساعت کاری، راس ساعت ١٧ سکوی حفاری الوند با موفقیت در اسکله بندرگاه تجاری کیش پهلو داده شد.

این دکل بهمن ماه امسال از سکوی نصر واقع در میدان نصر (منطقه سیری شرکت نفت فلات قاره ایران) به لنگرگاه غربی جزیره کیش انتقال یافته بود و هم اکنون این دکل در اسکله بندرگاه تجاری کیش پهلو داده شده تا اقدامات لازم در خصوص به روز رسانی آغاز شود.

گفتنی است دکل دریایی حفاری الوند در سال ۱۳۵۵ شمسی در سنگاپور ساخته شده است و هم اکنون تحت مالکیت شرکت نفت فلات قاره و ثبت شده بندر بوشهر با شماره IMO 8754932 می باشد.

دکل حفاری الوند آخرین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی توسط شرکت Royal Oyster در اسکله دبی تعمیرات اساسی شده که پس از گذشت سال ها و برای نخستین بار تعمیرات اساسی این دکل در داخل کشور و در منطقه عملیاتی جزیره کیش کلید خورده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار