سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ حوزه‌های علمیه کشور روز سه شنبه طی آیینی با پیام آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید آغاز شد.
کد خبر: ۹۹۱۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴ 07 September 2021

به گزارش تابناک قم، معاون آموزش حوزه های علمیه کشور در این مراسم، بیان کرد: حدود ۵۴ درصد کلاس های حوزوی سال تحصیلی گذشته بصورت حضوری و ۴۶ درصد بصورت مجازی برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی رستم نژاد افزود: ۷۲ درصد کلاس های مجازی حوزه در سال تحصیلی گذشته از طریق شبکه اجتماعی ایتا، ۱۷ درصد اسکای روم و ۱۰ درصد نیز در سایر سامانه های داخلی انجام شده و هم اکنون ۲۴۰ هزار ساعت کلاس درس به گویش های مختلف در سامانه داخلی حوزه علمیه بارگزاری شده است.

وی یادآور شد: با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور سال تحصیلی جدید به صورت مجازی و غیرحضوری خواهد بود. سال تحصیلی سال قبل ۸۲ درصد امتحانات طلاب بصورت حضوری برگزار شد.

رستم نژاد اظهار داشت: هم اکنون ۴۰۶ رشته، گرایش و رویکرد در سطح حوزه علمیه به تصویب شورای عالی حوزه های علمیه رسیده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور ابراز داشت: از ۴۰۶ رشته، گرایش و رویکرد مورد تایید شورای عالی حوزه های علمیه ۸۰ درصد از آنها هنوز به مرحله اجرا نرسیده و فقط سرفصل حدود ۲۰ این رشته ها و گرایش ها نهایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: این ۴۰۶ رشته و گرایش بر مبنای نیازهای جامعه، نظام، بین الملل و تمام عرصه هایی که حوزه باید حرفی در آنها داشته باشد تصویب شده است.

رستم نژاد یادآور شد: ۵۵ درصد از واحدهای آموزشی حوزوی شامل مدارس سطح یک، مدارس عالی ۲۷ درصد، مراکز تخصصی ۷ درصد و ۱.۵ درصد نیز شامل موسسات حوزوی است و برای عملیاتی شدن نقشه اجرایی درختواره رشته های حوزوی باید تمام این مراکز تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

به گفته وی، از سال ۹۸ سیر ثبت نام در حوزه های علمیه صعودی شده و به بالای ۱۰ هزار تن رسیده است. در سال تحصیلی جدید نزدیک به ۱۷ هزار نفر برای پذیرش در حوزه علمیه ثبت نام کرده اند.

معاون آموزش حوزه های علمیه کشور ابراز داشت: با وجود سیر نزولی اقبال جوانان و نوجوانان جهت ورود به حوزه علمیه از ابتدای دهه ۹۰ تا سال ۹۸ اما پذیرش افراد از نظر کیفی بهبود یافته است.

در بخشی از این مراسم از جمعی از طلاب نخبه حوزه های علمیه با اهدای لوحی تقدیر بعمل آمد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار