سالانه هزاران نفر از این تفریح لذت بخش کیش استفاده می کنند. اما در مورد این تفریح چه می دانیم؟
کد خبر: ۹۷۵۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲ 04 July 2021

به گزارش «تابناک جزیره» ، کیش است و دنیایی از تفریحات سالم که در تور کیش می‌توانید از آنها لذت ببرید. تفریحات و ورزش‌هایی که برای دقایقی هم که شده، حال و هوای شما را عوض می‌کند. این تفریحات هیجان انگیز مثل پاراسل سواری، شاتل سواری و کیبل اسکی، هر کسی را وسوسه می‌کند تا یک بار هم که شده طعم آنها را بچشد. پاراسل یکی از تفریحات دریایی در کیش است که در چند سال اخیر طرفداران زیادی را پیدا کرده است. سالانه هزاران نفر از این تفریح لذت بخش کیش استفاده می‌کنند. اما در مورد این تفریح چه می‌دانیم؟ چطور باید از آن استفاده کنیم؟ اصول ایمنی و خطرات پاراسل سواری در کیش چیست؟ همراهمان باشید.

خطرات پاراسل سواری در کیش چقدر است؟

این تفریح را می‌توان یک تفریح امن دانست. چرا که شانس وقوع حادثه در آن بسیار پایین است. در تحقیقی که سال‌های گذشته در مورد خطرات پاراسل سواری در بین سال‌های ۱۹۸۲ تا ۲۰۱۲ انجام شده است، بیش از ۱۰۰ میلیون پرواز با پاراسل انجام شده است که فقط ۱۷۰۰ مورد از آنها با حوادثی روبرو شده است. به نظر پاراسل سواری ریسک پایینی دارد. این طور نیست؟

اما در هر صورت اگر بعضی مسائل ایمنی را رعایت نکنید ممکن است با خطراتی مواجه شوید. اما چه نکات ایمنی را باید در این زمینه رعایت کرد؟

کجا قرار است پاراسل سواری کنید؟

اینکه کجا پاراسل سواری کنید بسیار مهم است. در هنگام استفاده از این تفریح باید افراد با تجربه در کنار شما حضور داشته باشند، تا راه استفاده از آن را به درستی به شما آموزش دهند و مسائل ایمنی را به خوبی رعایت کنند. پس بهتر است جایی را انتخاب کنید که به دلیل تجربه بالاتر، ریسک خطرات پاراسل سواری در آن کمتر باشد.

خطرات پاراسل سواری در کیش و اصول ایمنی آن

آب و هوا چطور است؟

هر چند افرادی که این تفریح را ارائه می‌دهند، به تأثیر آب و هوا در کیفیت پاراسل سواری در کیش واقف هستند. اما ممکن است به هر دلیلی از جمله سود بیشتر، این موضوع را نادیده بگیرند. شما ولی بهتر است توجه جدی به وضع هوا داشته باشید. بهتر است در هنگام استفاده از این تفریح هوا آرام و آفتابی باشد تا مشکلی در هنگام استفاده از آن به وجود نیاید. اما اگر هوا کمی طوفانی و دریا مواج بود، تا بهبود اوضاع بهتر است بیخیال پاراسل سواری شوید.

تجهیزات را بررسی کنید

یکی از راه‌های کاهش خطرات پاراسل سواری استفاده از تجهیزات و وسایل ایمن است. بهتر است قبل از استفاده از این وسیله، تجهیزات را بررسی کنید. طناب‌ها نباید پوسیده باشند. محل نشستن شما باید مناسب و امن باشد. یکی از مهمترین وسایل در استفاده از پاراسل، جلیقه نجات است. فرقی نمی‌کند که شنا کردن را یاد داشته باشید یا نه! جلیقه حتماً باید بر تن شما باشد. یکی از تجهیزاتی که قبل از شروع پاراسل سواری باید بررسی کنید، جلیقه نجات است. بندهای جلیقه را محکم ببندید و قبل از استفاده آن را به طور کامل بررسی کنید.

از چگونگی ارتباط با قایق مطلع شوید

در هنگام استفاده از پاراسل ممکن است در مواردی نیاز پیدا کنید تا با افرادی که در قایق هستند ارتباط برقرار کنید. پس بهتر است قبل از شروع حرکت با مسئول پاراسل در قایق صحبت کنید و راه‌های ارتباط را از او بپرسید و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.

خطرات پاراسل سواری در کیش و اصول ایمنی آن

ارتفاع مناسب برای پرواز چقدر است؟

پاراسل می‌تواند از ۱۵۰ تا ۵۰۰ متر از زمین ارتفاع بگیرد و لحظات هیجان انگیزی را برای شما به وجود آورد. طبیعتاً هر چه بالاتر بروید، ریسک استفاده از پاراسل بیشتر می‌شود. از طرف دیگر، ارتفاع بیشتر باعث سخت‌تر شدن ارتباط با قایق می‌شود. پس بهتر است درخواست پرواز در ارتفاع کمتر را داشته باشید.

توصیه‌های کلی برای کاهش خطرات پاراسل سواری در کیش

وزن شما تأثیر قابل توجهی بر پاراسل خواهد گذاشت. اگر سنگین وزن باشید شاید مجبور شوید به تنهایی از پاراسل استفاده کنید.

بازه سنی مشخصی برای استفاده از پاراسل وجود ندارد اما به نظر افراد بالای ۱۶ سال منعی برای استفاده از آن نخواهند داشت.

اگر به دنبال عکسبرداری یا فیلم برداری در حین پاراسل سواری هستید، مونوپاد را فراموش نکنید. در ضمن مونوپاد را محکم در دستان خود نگه دارید.

یک دست لباس اضافه به همراه داشته باشید چون ممکن است لباس تان کمی خیس شود.

با توجه به تابش شدید نور خورشید بهتر است کرم ضد آفتاب و عینک دودی به همراه داشته باشید.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار