ژاله معین گفت: نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان با استفاده از روانشناسی كودكان آثار بسیار خوبی را در سال های اخیر تولید کرده اند و این عرصه از ادبیات پیشرفت های چشم گیری داشته است.
کد خبر: ۹۷۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹ 28 June 2021

به گزارش «تابناک البرز» مسئول انجمن ادبیات داستانی عصر جدید گفت: جشنواره استانی قصه هایی برای کودک و نوجوان؛ توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و خانه کتاب و ادبیات ایرانیان به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان که هفدهم تیرماه است برگزار می شود.

ژاله معین ادامه داد: اجرای برگزاری این جشنواره توسط انجمن ادبی عصر جدید، با هدف کشف استعدادها و جذب و در صورت امکان پرورش آنها در استان البرز برگزار می شود.

وی افزود: امکان ظهور و معرفی نویسندگان نوجوان و بزرگسال، تشویق آنها و تقویت قوه تخیل نویسندگان به ویژه در عرصه کودک یا نوجوان از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره است و اینکه شناسایی کنیم آیا این نویسندگان ذهنی قصه گو دارند .

مسئول دبیرخانه انجمن تصریح کرد: تاکنون استقبال خوبی از جشنواره شده است حتی با وجود اینکه ما در اطلاع رسانی ها و پوسترهایمان عنوان کردیم که این جشنواره به صورت استانی و در سطح البرز برگزار می شود اما از چند استان دیگر از جمله بوشهر، اصفهان، مشهد و ... شرکت کننده داشتیم.

معین گفت: در این جشنواره رقابت بین کودکان قصه گو است و نوجوان و بزرگسالان را بصورت جداگانه در جشنواره دارد یعنی محدود به گروه سنی خاصی نیست.

وی ادامه داد: جایگاه ادبیات کودک و نوجوان در استان البرز با توجه به پتانسیل خوبی که در بین نویسندگان این عرصه وجود دارد، عالی است اما امکان معرفی و ظهورشان شاید تا به حال کم بوده و این عزیزان به خاطر حمایت های مالی، چاپ اثر، مراسم های رونمایی و حتی فروش آثار بیشتر در تهران مطرح شده اند.

این مسئول با بیان اینکه آثار کودک و نوجوان در سطح استان دارای نقاط قوت و ضعف است، افزود: با توجه به گران شدن کاغذ در بازار و بالا رفتن هزینه های چاپ که روی قیمت کتاب های چاپ شده و قدرت خرید تاثیر می گذارد و گاها ناشر یا نویسنده صرفا برای کمتر شدن هزینه چاپ  از فونت هایی با سایز غیر استاندارد بخصوص برای کودک استفاده می کنند اما در نمایشگاه های کتاب و در این مدت بخاطر شیوع کرونا که فروش کتاب مجازی شده، خوشبختانه استقبال خوبی برای خرید آثار وجود دارد.

معین بیان کرد: این مهم نشان می دهد که نویسنده های خوبی که با روانشناسی کودک آشنا هستند و بخاطر علاقمندی به این گروه سنی آثار خوبی را به نگارش در آورده اند؛ شایسته تقدیر هستند.

وی افزود: تا به امروز ششم تیرماه حدود ۱۵۰  اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است؛ البته آثاری هم رسیده که قبلا چاپ شدند و ما طبق قانون جشنواره از شرکت دادن آنها در رقابت وداروی معذوریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فقط چهار روز به پایان مهلت ارسال آثار باقی مانده است از والدین کودک و نوجوان درخواست می کنم اگر کودک و نوجوان قصه گو دارند حتما آنها را تشویق کنند وآثار آنها را با ذکر نام و مشخصات برای ما ارسال کنند.

معین در خاتمه گفت: از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و خانه کتاب وادبیات ایرانیان که از ما حمایت کردند تا این جشنواره برگزار شود سپاسگزار هستیم.

الهه ملاحسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار