معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: برای تمام افرادی که ساکن البرز بودند و اهدای عضو کرده‌اند، یک قطعه‌ای به نام نام‌آوران در نظر گرفته شده که این افراد به طور جداگانه در این قطعه دفن می‌شوند که هم شان و منزلت آنها حفظ شده و هم شناخته شوند.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲ 15 May 2024

به گزارش «تابناک البرز» امیرعباس واعظی با اشاره به هفته ملی اهدای عضو ( ۲۴ الی ۳۰ اردیبهشت ماه ) و فرهنگ سازی اهدای عضو گفت: در سال ۱۴۰۲، ۸۲ خانواده البرزی اعضای بدن بیمار مرگ مغزی شده خود را به بیماران نیازمند پیوند اهدا کردند که این نشان از رشد فرهنگ اهدای عضو در البرز است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ این آمار ۴۷ مورد بود ولی در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۰ درصدی تمایل مردم به اهدای عضو و ترویج این فرهنگ انسان دوستانه و خداپسندانه همراه بوده است.

دکتر واعظی ادامه داد: بیمار مرگ مغزی شده بسته به شرایط می تواند ۸ عضو از بدن را اهدا کند اما شرایط فرد گیرنده برای اهدا نیز مهم است. در سال گذشته با اهدای عضو، زندگی حدود ۳۰۰ نفر نجات داده شده که شامل پیوند قلب، کلیه، ریه و… بوده است.

وی در ادامه گفت: شناسایی بیماران مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود و تایید مرگ مغزی بیمار مراحل مختلفی دارد و بعد از تایید مرگ مغزی صحبت با خانواده‌ها جهت این کار خداپسندانه آغاز می شود .

معاون درمان افزود: برای تمام افرادی که ساکن البرز بودند و اهدای عضو کرده‌اند، یک قطعه‌ای به نام نام‌آوران در نظر گرفته شده که این افراد به طور جداگانه در این قطعه دفن می‌شوند که هم شان و منزلت آنها حفظ شده و هم شناخته شوند.

دانشگاه هر سال در این ایام در قطعه نام آوران با حضور خانواده‌های این عزیزان مراسمی برگزار می‌کند و یاد و خاطره آنها گرامی و از این اقدام فداکارانه آنها و خانواده‌هایشان تقدیر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار