رئیس مرکز توسعه سلامت کیش نسبت به كاهش رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي از سوي ساكنان و گردشگران در جزيره كيش هشدار داد.
کد خبر: ۹۷۴۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 28 June 2021

به گزارش تابناک جزیره، دکتر رضانیا در این باره گفت: با توجه به روند رو به رشد آمار موارد مثبت و بستری در هفته های گذشته به این نتیجه رسیدیم که میانگین رعایت دستورالعمل هاي بهداشتی رو به کاهش رفته است و همین دلیل باعث رشد موارد مثبت شده است.

وي افزود : رعایت دستورالعمل هاي بهداشتی در اماکن عمومی نسبت به هفته های قبل کاهش یافته است.

دكتر رضانيا گفت: این میزان از رعایت دستورالعمل هاي بهداشتي، بهداشت فردی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی از سوی متصدیان و مردم در اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی و آشامیدنی را شامل می شود.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل هاي بهداشتی برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا افزود: نظارت جدی بر رعایت دستورالعمل هاي بهداشتی در کیش انجام می گیرد ولی مردم و مسئولین باید توجه داشته باشند مبارزه با کرونا یک عزم ملی می خواهد و همه باید همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: واکسیناسیون به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد، اما به منزله پایان اقدامات بهداشت عمومی نیست.

وي با اشاره به اينكه در خصوص ایمنی افراد پس از تزریق واکسن اطلاعات بیشتری نیاز است، گفت: پس از واکسیناسیون، همچنان باید دستورالعمل هاي بهداشتی رعایت شود تا شرایط به حالت عادی بازگردد.

بر اساس تازه ترین ارزیابی نرم افزار ماسک مربوط به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جزیره کیش، در وضعیت قرمز کرونایی است و این مورد نشان دهنده کمرنگ شدن رعایت دستورالعمل هاي بهداشتی توسط مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار