دبیرکل مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش گفت: بخش عمده‌ای از مشکلات سرمایه‌گذاران جزیره در نتیجه نشست مانع‌زدایی و تولید سازمان منطقه آزاد کیش بررسی و رفع شد.
کد خبر: ۹۷۴۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ 27 June 2021

به گزارش «تابناک جزیره»، طهمورث قاسمی روز یکشنبه در جمعه خبرنگاران با اشاره به برگزاری هفتمین نشست هفتگی بررسی برنامه‌ی سرمایه‌گذاری پیرو کمیته مانع‌زدایی، اظهار داشت: در نتیجه‌ی این جلسات، موانع اغلب پروژه‌ها در چهارچوب موازین، رفع شد و در راستای پشتیانی، تولید و مانع‌زدایی‌ها، فرآیندهای اجرایی سرمایه‌گذاران مانند مسایلی چون هدررفت، پایداری، و تمدید پروانه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: تا امروز ۶ مورد از مشکلات پروژه‌ها بررسی شده و بخش عمده‌ای از آن برطرف شده است و مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش که متولی این جریان است با تشکیل کارگروه‌های مستمر و منظم برای تحقق آن تلاش می کند.

قاسمی با اشاره به اینکه برخی از پیشنهادها مجمع در این کارگروه، ارائه و مصوب شد، افزود: در نشست کمیته مانع‌زدایی سازمان‌ به منظور بررسی و تبادل‌نظر در مورد پیشنهادها مجمع سازندگان که در سالن اجتماعات سازمان‌ تشکیل شد، پنج بند پیشنهادی مجمع یک به یک مورد بحث قرار گرفت و بیشتر این پیشنهادها پذیرفته شد.

وی تصریح کرد: در مورد دوره ساخت مقرر گردید قراردادهای قبلی در صورت نیاز مورد به مورد با هماهنگی دبیرخانه مجمع در کمیسیون مربوط در سازمان بررسی و با نگاه حمایتی جهت اتمام پروژه بررسی شود و در مورد قراردادهای آتی نیز عوامل مختلف از جمله نوع اسکلت، میزان ارتفاع، دارا بودن یا نبودن زیرزمین، رسیدن به آب، داشتن یا نداشتن شمع‌کوبی و نوع سقف به عنوان عوامل تاثیرگذار در دوره ساخت در نظر گرفته شوند.

دبیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش افزود: همچنین مقرر شد عوامل غیر مترقبه که خارج از اراده‌ی سرمایه‌گذار است مورد توجه بیش از پیش قرار گرفته و در شاخص واحد اندازه‌گیری دوره ساخت تجدیدنظر شود تا در پروژه‌های ساخت، از همان آغاز یک جدول ساختارشکن ضمیمه شود.

وی با بیان اینکه مقرر شد ۲۱۰ تا ۲۲۰ روز از ۳۶۵ روز سال به عنوان زمان مفید تعیین کند ادامه داد: در این نشست توافق شد مشکلات و نارسایی‌های تیپ قراردادهای مربوط، شناسایی و جهت اصلاح و تصویب به کمیسیون ارایه شود.

قاسمی با اشاره به پیشنهاد معاونت اقتصادی سازمان مبنی بر طراحی فرمولی در مورد دوره ساخت در معاونت اقتصادی طراحی و با پیشنهاد آقایان همتی و زمانی، افزود: مجمع آمادگی دارد ابعاد و مولفه‌های این فرمول را در جلسه مجمع سازندگان معرفی و بررسی کند تا چنانچه ایراد یا پیشنهادی از سوی سرمایه‌گذاران هست بررسی و لحاظ شود.

مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش سال گذشته توسط ۱۴ نفر از سرمایه‌گذاران جزیره کیش با هدف اعتلای صنعت ساختمان، رونق کارآفرینی و ایجاد تحریک در صنایع مرتبط با صنعت ساختمان و ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای افراد جویای کار و نیز صیانت از نهادهای صنفی و تقویت مدیریت علمی و تشویق سرمایه‌گذاران تاسیس شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار