نایب رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: حدود 130 کشور عضو فدراسیون جهانی هستند و جایگاه خوبی در رنکینگ جهانی داریم.
کد خبر: ۹۳۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ 03 February 2021

غلامرضا پارسا در حاشیه مجمع انتخاباتی هیأت تیراندازی باکمان اصفهان درباره آخرین وضعیت فدراسیون تیراندازی باکمان اظهار داشت: این فدراسیون در سال ۱۳۸۲ تأسیس شده و سابقه‌ای چندان طولانی در ورزش کشور ندارد، با توجه به فعالیت‌های انجام گرفته رتبه ما در رنکینگ جهانی بین هجدهم تا سی و ششم متفاوت است، حدود ۱۳۰ کشور عضو فدراسیون جهانی هستند و جایگاه خوبی در رنکینگ جهانی داریم.

نایب‌رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان ادامه داد: برای المپیک ۲۰۲۰ توکیو یک سهمیه و برای پارالمپیک ۶ سهمیه کسب کرده‌ایم، امیدواریم در مسابقات پیش رو هم در بخش تیمی و انفرادی کسب سهمیه کنیم؛ امین پیرعلی کماندار اصفهانی نیز جزو شانس‌های کسب سهمیه است.

وی درباره وضعیت این رشته در استان اصفهان توضیح داد: اصفهان چشم و چراغ ورزش کشور است و همه فدراسیون‌های ورزشی به دلیل شرایط خوب اقتصادی، علاقه‌مندان و استعدادهایی که در این استان وجود دارد، انتظار زیادی از اصفهان دارند.

پارسا در مورد وضعیت هیأت تیراندازی با کمان اصفهان گفت: در سال‌های اخیر هم که حمیدرضا ساکت رئیس هیأت این استان بوده زحمات زیادی کشیده و توانسته است‌ در بیشتر‌ شهرهای اصفهان زمین اختصاصی برای تیراندازی با کمان فراهم کند، امیدواریم در دوره جدید هم این روند ادامه داشته باشد، فدراسیون هم از این هیأت حمایت می‌کند. 

نایب‌رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان افزود: امیدواریم روز به روز شاهد توسعه گسترده این رشته باشیم، در حال حاضر ورزشکاران زیادی از اصفهان عضو تیم ملی هستند و با حضور در اردوها شانس سهمیه دارند، امیدواریم امین پیرعلی هم در مسابقات آتی بتواند سهمیه المپیک کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق ارزیابی‌ سالیانه ما اصفهان هم جزو رتبه‌های برتر هیأت‌های استانی قرار می‌گیرد، البته کرونا روند فعالیت‌های ما در کل کشور را کند کرده است.

پارسا درباره نقطه قوت تیراندازی باکمان اصفهان گفت: توقع ما افزایش ورزشکاران این استان در تیم‌های ملی است تا بتوانند در مسابقات برون‌مرزی افتخارهایی کسب کنند؛ با توجه به اتفاق‌های رخ داده، زیرساخت‌ها، هیأت رئیسه منسجم استان و حمایت‌های خوب طباطبایی، مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان از تیراندازی با کمان امیدواریم این روند سرعت بیشتری بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار