رئیس اتاق مشترک ایران و عمان از راه‌اندازی خط مسافری بندرعباس – قشم – مسندام خبر داد.
کد خبر: ۹۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 11 September 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، محسن ضرابی در نشست مشرک هیئت اقتصادی عمان با فعالین اقتصادی بخش خصوصی استان هرمزگان، اظهار کرد: بسیاری از مسئولان و فعالین اقتصادی ایران از روابط اقتصادی پایین با کشور عمان گلایه دارند، در حالی که هیچوقت فرصتی برای بررسی مشکلات به صورت کارشناسانه در این زمینه ایجاد نشده است.
وی افزود: عمان به عنوان یکی از همسایگان ما بیش از 13 میلیارد دلار رابطه اقتصادی دارد در حالی که این میزان در کشور ما حدود یک میلیارد دلار است.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان خاطرنشان کرد: در سال گذشته جلسات کارشناسی خوبی در اتاق ایران و عمان برگزار شد که نتایج خوبی از آنها بدست آمده است.

ضرابی با اشاره به بررسی موانع پیش‌روی روابط ایران و عمان، گفت: روابط می‌تواند در حوزه‌های مختلف توسعه یابد، زیرا اشتراکات بازرگانی و تجاری بین دو کشور فراوان است.
وی تصریح کرد: با توجه به نفوذی که عمان در بین کشورهای جنوبی حاشیه خلیج‌فارس دارد، می‌توان آن را به عنوان دروازه ورود به سایر کشورهای همجوار آن دانست.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان خاطرنشان در ادامه سخنانش به راه‌اندازی خط کشتیرانی بین ایران و عمان از طریق هرمزگان اشاره و بیان کرد: این خط هر 15 روز یک بار کار خودش را آغاز کرده است.

ضرابی اظهار کرد: راه‌اندازی این خط کشتیرانی و تداوم فعالیت‌های آن نیازمند اطلاع‌رسانی دو کشور به مردم و سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی طرفین است.

وی اضافه کرد: ایران و عمان در بخش سرمایه‌گذاری پتانسیل‌های زیادی دارند و در یک سو ایران از ظرفیت‌های بسیار مطلوب و عمان از امکانات قابل توجهی برخوردار است که می‌توانیم در زمینه‌های مدنظر سرمایه‌گذاری انجام شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان با بیان اینکه برای این موضوع توافق شده که دو شرکت بازرگانی و توسعه‌ای در اتاق بازرگانی مشترک ثبت شود، ادامه داد: هرمزگان و مسندام می‌توانند نقش خوب و سهم مناسبی در این سرمایه‌گذاری‌ها داشته باشند.

ضرابی در ادامه نیز از راه‌اندازی خط مسافری بندرعباس – قشم – مسندام از طریق دریا خبر داد و بیان کرد: این خط در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهد شد که این موضوع بین تمامی بنادر هرمزگان و عمان گسترش می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار