ستاندار هرمزگان
استاندار هرمزگان گفت: اسکله نفتی حرا و مرحله نخست پالایشگاه نفت سنگین قشم تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۲۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ 03 December 2020
 فریدون همتی افزود: مرحله نخست این پالایشگاه ظرفیت پالایش ۳۵ هزار بشکه نفت سنگین در روز را دارد.

وی همچنین از رایزنی با وزارت نفت به‌منظور تأمین خوراک این پالایشگاه خبر داد و افزود: برای راه اندازی بخش ۲ این پالایشگاه، رایزنی لازم برای تأمین فاینانس از طریق بانک صادرات انجام شده است.
 
استاندار هرمزگان گفت: برق مورد نیاز پالایشگاه نیز از طریق بخش نخست نیروگاه مولد قشم به ظرفیت ۷۰ مگاوات تأمین می‌شود و این طرح نیز همزمان با بهره برداری از پالایشگاه نفت سنگین به بهره برداری می‌رسد.
همتی افزود: از جمله مزایای بهره برداری پالایشگاه نفت سنگین قشم، تولید روزانه ۱۶ هزار متر مکعب آب است که بیش از ۱۴ هزار مترمکعب آب شرب تولیدی آب شیرین کن‌های پالایشگاه، به شبکه آب شرب جزیره تزریق می‌شود.

وی افزود: توسعه ظرفیت نیروگاهی در بخش دوم این طرح با هدف تولید ۳۲۰ مگاوات برق در حال اجراست و زیرساخت‌های پست ۲۳۰ کیلو ولت برق و خط لوله ۱۶ اینچ گاز آماده شده که تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

استاندار هرمزگان ظرفیت بارگیری در اسکله نفتی حرا را ۱۴ و نیم میلیون تن فرآورده‌های نفتی عنوان کرد و گفت: این طرح با سرمایه گذاری ۵۳ میلیون یورو در حال ساخت است.

همتی افزود: رایزنی‌های لازم برای دریافت مجوز مرز رسمی صادرات فرآورده‌های نفتی تولیدی پالایشگاه نفت سنگین قشم انجام شده و سعی می‌کنیم قبل از پایان بخش نخست پالایشگاه، مجوز لازم را برای تسهیل روند صادرات فرآورده‌های نفتی فراهم کنیم.

استاندار هرمزگان تأمین و تربیت نیرو‌های متخصص بومی را از جمله وظایف محوله به صنایع فعال در استان برشمرد و گفت: در نشست با مدیران سه طرح بهین پالایش، اسکله نفتی حرا و قشم مولد، مشکلات این طرح‌ها بررسی و مقرر شد که هر یک از این شرکت‌ها نسبت به تأمین و تربیت نیرو‌های متخصص بومی اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار