طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» با حضور جمعی از مسئولان استان قم در منزل خانواده شهیدان «گلستانی » برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳ 27 August 2020

به گزارش تابناک قم، طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، معاون بنیاد شهید و مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم در منزل خانواده شهیدان « عبدالرحیم و قدرت گلستانی» آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید روحانی در این دیدار با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: ما وظیفه داریم دنباله رو شهدا و منت دار خانواده شهدا باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: خانواده شهدا بدون توقع و هیچ چشمداشتی همیشه مدافع انقلاب بوده اند و با خون شهید خود و استقامت خود، انقلاب را بیمه کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این برنامه نباید فقط جنبه تجلیل و دیدار داشته باشد گفت: این جلسات باید ثمره داشته باید و بهترین ثمره آن شنیدن راه و روش و منش شهید است.

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: باید مطالب را شنیده و روی سبک زندگی شهدا کار شود و در نهایت ابتدا برای خودمان و بعد برای دیگران بوبژه نسل جوان به عنوان الگو قرار گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: ما باید سبک و شیوه زندگی شهدا را در جامعه احیا و زنده نگه داریم.

مادر شهید«عبدالرحیم گلستانی» نیز در این جلسه گفت: عبدالرحیم وقتی به جنگ رفت، 19 سالش بود؛ او تخریب‌چی بود و در عملیات بدر مجروح شد؛ گویا این عملیات لو رفته بود ولی پسرم مطلع نمی‌شود و اول صبح به همراه دوستش به سمت مقری که باید پاک‌سازی کند، می‌رود که متوجه می‌شود عراقی‌ها آنها را دیده‌اند؛ سوار بر موتور بوده که به او تیراندازی می‌کنند و چون در کوله پشتی‌اش مهمات داشته جراحت سختی برمی‌دارد.

وی ادامه داد: دوستانش می‌گفتند تا زمانی که نیروهای لشگر به منطقه می‌رسند، او هنوز جان در بدن داشته است اما همان جسم نیمه جان را به اسارت می‌برند و بالاخره در 25 اسفند 63 به شهادت می‌رسد.

مادر شهیدان گلستانی افزود: پیکر عبدالرحیم بعد از 18 سال به خانه بازگشت در حالی که چند تکه استخوان از او بیشتر باقی نمانده بود.

 وی افزود: پسر دیگرم «قدرت گلستانی» 13 سال داشت که به جبهه رفت؛ بعد از عملیاتی که در منطقه حلبچه انجام شد،‌ به او مرخصی می‌دهند ولی او می‌گوید که من 3 ـ 2 روز دیگر می‌مانم و در همان روزها به شهادت می‌رسد. قدرت، 2 روز مانده بود تا 16 سالش تمام شود که به شهادت رسید و پیکرش 8 فروردین 66 به خانه آمد.

پدر شهیدان گلستانی نیز در این دیدار به بیان خاطراتی از فرزندان شهید خود عبدالرحیم و قدرت گلستانی پرداخت.

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات خاصه خانواده معظم شهدا و ایثارگران همزمان با شروع دهه کرامت "طرح ملی سه شنبه‌های تکریم" را در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا کرد.

این طرح به عنوان یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و با لحاظ اقتضائات محلی با محوریت مسجد و با نظارت امام جماعت محترم مسجد اجرا می شود.

 شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله از اهداف این طرح است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار