معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم:
قم به لحاظ قرارگیری در مسیر تردد ۱۷ استان همواره در معرض قاچاق است، اما با تلاش نیرو‌های امنیتی، اکثر محموله‌های قاچاق عبوری از قم کشف می‌شود. جرائم خرد و خشن در مواردی مانند آدم ربایی، قتل، سرقت جعل اسناد بین ۳۳ تا ۵۵ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۸۹۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵ 25 August 2020

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان پور در برنامه گفتگوی خبری سیمای مرکز قم ،گفت: با تلاش نیرو‌های اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی و قضایی، جرائم امنیتی در ۱۳ مورد از جرائم خرد و خشن مانند آدم ربایی، قتل، سرقت جعل اسناد و امثال آن بین ۳۳ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به سرقت‌ مسلحانه از برخی طلافروشی‌های قم در ماه‌های گذشته، افزود: در آخرین جلسه ویژه سرقت مقرر شد همانند سایر کلان شهرها، طلا و جواهرفروشی‌ها را در یک جا متمرکز تا بتوانیم امنیتشان را به نحو بهتری تامین کنیم.

وی در ادامه از کشف حدود چهار تن انواع مخدر در پنج ماه امسال سخن گفت و افزود: قم به لحاظ قرارگیری در مسیر تردد ۱۷ استان همواره در معرض قاچاق است، اما با تلاش نیرو‌های امنیتی، اکثر محموله‌های قاچاق عبوری از قم کشف می‌شود.

سلیمان پور با اشاره به دستگیری چهار هزار و ۶۰۰ نفر از قاچاقچیان در سال گذشته و کشف هفت هزار و ۴۰۰ کیلو انواع مواد مخدر، تصریح کرد: اکثر این افراد غیر بومی و از استان‌های مرزی کشور هستند.

وی در مجموع وضعیت امنیت، کلان استان را در یک سال گذشته ممتاز ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون در شرایط بسیار مطلوبی قرار داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه به تشکیل قرارگاه ۱۹ دی که به منظور رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوعات فرهنگی ایجاد شده است، اشاره کرد و گفت: استانداری هم با تشکیل هیئت اندیشه ورز، توانست سند راهبردی تحول فرهنگی واجتماعی قم را تهیه و تدوین کند.

وی افزود: در این سند پنج برنامه مهم کاهش طلاق ، کاهش آسیب‌های مناطق حاشیه‌ای، کاهش مفاسد اخلاقی ، کاهش خشونت و کاهش تصادفات مدنظر قرار گرفته و بیست میلیارد تومان اعتبار هم برای مدت دو سال به آن اختصاص یافته است.

سلیمان پور خاطرنشان کرد: در این راستا دو دفتر تسهیل گری در برخی مناطق حاشیه‌ای ایجاد شده تا مسائل و مشکلات این مناطق را رصد و برای رفع آن‌ها برنامه ریزی کند.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۶.۵ میلیارد تومان برای تجهیز مراکز فرهنگی، مدارس و پاسگاه‌های این مناطق اختصاص یافت.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار به حمایت از همه احزاب معتقد به نظام و قانون اساسی اشاره کرد و گفت: به همین جهت تعداد احزاب استانی و کشوری، فعال در قم از ۱۳ حزب به ۴۸ حزب رسیده و خانه احزاب هم در قم فعال شده است.

وی فعالیت احزاب را برای تقویت نظام ضروری خواند و گفت: باید شرایط را برای فعالیت آن‌ها فراهم کنیم.

وی همچنین از افزایش سازمان‌های مردم نهاد (سمن) در یک سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد این سمن‌ها از یکصد به ۱۷۲ مورد رسیده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار