کد خبر: ۸۸۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۱ 03 September 2015

مدیر کل امور اجتماعی البرز گفت: پرداخت پول به متکدیان تقویت کننده جریان بزهکاری است.

حمیدرضا عسکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز گفت: تکدی گری نوعی آسیب اجتماعی است که متولیان دولتی به تنهایی قادر به رفع آن نیستند و حل این موضوع کمک همه جانبه مردم و سازمان های مردم نهاد را می طلبد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی فرد متکدی به ما مراجعه می کند با دو گزینه احساسی و عقلانی روبرو هستیم و از آنجایی که جامعه ما از نوعی احساسات دینی و نوع دوستی برخوردار است؛ افراد سودجو همین موضوع را دستاویزی برای تحریک احساسات مردم و پیشبرد اهداف خود قرار می دهند.

عسکری تصریح کرد: در جامعه سازمان های مردم نهاد و دولتی زیادی چون کمیته امداد وجود دارد که وظیفه آنها جمع آوری کمک های مردمی و توزیع آن میان نیازمندان را بر عهده دارد به همین دلیل مردم باید تمامی کمک های خود را از طریق این سازمان ها به دست مستمندان برسانند.

مدیر کل امور اجتماعی البرز با تاکید بر نقش آموزش برای ریشه کن کردن موضوع تکدی گری در جامعه یادآور شد: مردم باید از طریق رسانه ها و سازمان های مردم نهاد آموزش ببینند و بدانند که اگر کودکی، فردی نسخه به دست یا فردی که ادعای درراه ماندگی دارد به آنها مراجعه کرد چگونه با آن برخورد کنند.

این مسئول افزود: وقتی یک کودک متکدی به ما مراجعه می کند نباید به او پول داد زیرا این پول به دست فردی می رسد که این شبکه تکدی گری را هدایت می کند و چیزی عاید کودک نمی شود و بهترین کار در این مواقع این است که غذا یا میوه ای مغذی به این کودک داده شود تا به سلامتی بیشتر او کمک شود.

وی تاکید کرد: همچنین اگر فردی نسخه ای در دست داست و ادعا کرد که برای تامین اقلام دارویی نسخه به پول احتیاج دارد می توان به جای دادن پول پیشنهاد مراجعه به نزدیکترین داروخانه را به وی داد و شخصا نسبت به تهییه داروی مورد نیاز وی اقدام کرد که به احتمال زیاد این فرد از پذیرش این پیشنهاد خودداری خواهد کرد.

عسکری در ادامه بیان داشت: نوع دیگری از تکدی گری که در جامعه وجود دارد ادعای در راه ماندگی و درخواست پول برای تهییه بلیط اتوبوس می باشد، در این صورت ما می توانیم به جای دادن وجه پیشنهاد دهیم شخصا بلیط اتوبوس مورد نیاز فرد مدعی را تهییه کنیم.

مدیر کل امور اجتماعی البرز اذعان داشت: در هر صورت باید از پرداخت پول به متکدیان اجتناب شود زیرا این امر منجر به تقویت جریان بزهکاری در جامعه می شود و اگر به این نکته عمل شود 90 درصد مشکل تکدی گری در جامعه حل خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار