فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با تابناک:
مسئول کمیته بهداشت روانی ستاد مقابله با کرونا استان کرمانشاه گفت: نقاشی کشیدن برای مواجهه با ترس و تخلیه روانی کودکان موثر است.
کد خبر: ۸۳۹۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 17 April 2020

فاطمه رضوان در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به لزوم فعالیت‌های فکری و هنری کودکان در منزل برای کاهش استرس ناشی از کرونا بیان داشت: فعالیت‌هایی همچون نقاشی کردن برای مواجهه با استرس و تخلیه روانی می‌تواند موثر باشد؛ از کودکان بخواهید درخصوص ویروس کرونا و احساسات خود نقاشی بکشند. لازم به ذکر است که نقاشی کشیدن به شکل طنز و کاریکاتور تاثیر بیشتری در کاهش اضطراب کودکان دارد.

مسئول کمیته بهداشت روانی ستاد مقابله با کرونا استان افزود: فعالیت‌های همچون بازی‌های دسته جمعی و شاد و نیز برقراری تماس تصویری با پدربزرگ و مادربزرگ در کاهش اضطراب نقش به سزایی دارد. توصیه ما برای کودکانی که حالت های احساسی غیرعادی مثل تحریک پذیری، اضطراب و استرس دارند لمس و نوازش کردن و همچنین به آغوش کشیدن است؛ البته این اقدامات مشروط به اطمینان از صحت و سلامت اعضای خانواده می‌باشد.

وی با بیان اینکه اضطراب در کودکان به صورت ناخن جویدن، شب ادراری، بی قراری، بهانه گیری، گریه کردن و لج بازی است گفت: مشاهده‌ی این گونه رفتار‌ها زنگ خطر جدی برای والدین بوده که نیازمند اقدام هرچه سریعتر برای رفع آن می‌باشد. ممکن است کودکان دراثر استرس و یا نگرانی‌های بیش از حد دچار علائم زودگذری مانند تهوع، استفراغ، اسهال، کاهش اشتها و یا اختلال خواب شوند که جای هیچ گونه نگرانی نیست. درصورت تداوم یافتن این علائم به بیش از دو الی سه روز حتما باید با پزشک مشورت کرد.

رضوان مدنی در پایان خاطرنشان کرد: درصورت مبتلا شدن یکی از والدین به ویروس کرونا شرایط منظمی را باید برای تماس تصویری کودک جهت صحبت و دیدار فراهم کرده و به صورت مداوم به کودک اطمینان دهیم که این مشکلات حل خواهد شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار