وزیر بهداشت در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی:
در زمینه ساخت مراکز درمانی اقدام ویژه‌ای صورت نگرفته است و تنها سه درصد بودجه عمرانی کشور به ساخت و ساز بیمارستان اختصاص یافته و نشان می‌دهد که این مسئله مورد بی مهری قرار گرفته است. البته در برخی شهرها از جمله قم خبرهای خوبی در این زمینه داریم و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم حداقل دو هزار تخت به بیمارستان‌های قم افزوده شود.
کد خبر: ۸۰۲۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 21 August 2015
به گزارش تابناک قم، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی که در آستانه هفته دولت صورت گرفت، اظهار کرد: معتقدیم جامعه پزشکی ایران در طول دوران انقلاب، دفاع مقدس تا امروز در کنار ملت بوده و خدمات بسیار ارزشمندی انجام داده است.

وی افزود: پزشکان ایرانی از دورترین نقاط مرزی تا بهترین مراکز علمی دنیا فعالیت دارند و البته گاهی از تریبون‌های رسمی مورد بی مهری قرار می‌گیرند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خاطرنشان کرد: همچنان که روحانیت جنبه روحانی جامعه را درمان می‌کنند، جامعه پزشکی نیز جسم جامعه را درمان می‌کند و هر کسی که از تریبون‌های عمومی به این جامعه خدمتگذار لطمه بزند، سبب لطمه‌زدن به این خدمات می‌شود.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر در بخش خدمات عمومی اقدامات خوبی صورت گرفته و دولت انصافا فعالیت‌های مناسبی داشته البته امیدواریم با تغییر مسئولان، این روند تداوم داشته باشد.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که دولت و مجلس در حوزه درمان تصمیماتی را اخذ و اجرایی کنند که بیماران جز رنج بیماری مسئله دیگری نداشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، اقدامات عمرانی زیادی صورت گرفته ولی در زمینه ساخت مراکز درمانی اقدام ویژه‌ای صورت نگرفته است گفت: تنها سه درصد بودجه عمرانی کشور به ساخت و ساز بیمارستان اختصاص یافته و نشان می‌دهد که این مسئله مورد بی مهری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برخی بیمارستان‌های کشور دارای قدمت 70 ساله هستند عنوان کرد: البته در برخی شهرها از جمله قم خبرهای خوبی در این زمینه داریم و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم حداقل دو هزار تخت به بیمارستان‌های قم افزوده شود زیرا شیعیان از سراسر جهان در این شهر زندگی می‌کنند و باید خدمات بهتری را دریافت کنند.

قاضی‌زاده‌هاشمی همچنین هجمه‌هایی را که در طول یکسال گذشته علیه پزشکان ایجاد شده را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته فضای نامناسبی در کشور علیه جامعه پزشکی ایجاد شد که به نظر می‌رسید، بخشی از آن در زمینه ایجاد نافرمانی مدنی بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار