امام جمعه کیش با اشاره به اهمیت رعایت استاندارد در ساخت و سازها بر توجه به وضعیت آموزش و پرورش در کیش تاکید کرد و گفت: تعداد بالای دانش آموزان در کلاس ها و کمبود فضای آموزشی از مواردی است که باید به آن به طور جدی توجه شود.
کد خبر: ۷۸۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 12 October 2019

به گزارش تابناک کیش، حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی به ویژه درحوزه خانواده اظهار داشت: یکی از موارد مهم رعایت تقوا در خانواده، انس و الفت در میان آن ها و ایجاد گرایش افراد خانواده به مباحث مذهبی به ویژه روز جمعه و عبادت این روز از سوی پدر خانواده است.

وی با بیان اینکه در دین جمعه سید الایام نامیده شده و روز معنویت و عبادت است افزود: براساس آموزه های دینی باید سرپرست خانواده با ایجاد شرایط مطلوب برای خانواده به ویژه در روز جمعه آن ها را برای این روز آماده کند.

راهپیمایی اربعین مسیرنورانی به سوی بهشت

خطیب جمعه کیش با تقدیر از کسانی که زمینه حضور راهپیمایی میلیونی اربعین را در کشور ایجاد کرده اند، گفت: از جزیره کیش نیز گروه هایی اعزام شده اند و در روزهای آینده نیز گروه های دیگری نیز اعزام می شوند که باید در این رابطه ازستاد اربعین و دیگرعزیزانی که زمینه حضور زائران اربعین را به وجود آورده اند به ویژه شرکت هواپیمایی کیش تقدیر کرد.

وی بیان داشت: کسانی که در اربعین شرکت می کنند بدانند که این راهپیمایی یک شعار بزرگ و از شعائر مهم دینی، یک حسنه بزرگ و یک مسیر نورانی و مسیربهشت است.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه تلاش شهیدان در 8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم است که زمینه ساز این حضور گسترده و عظیم شده است،  ابراز داشت: شهیدان اگر چه خود به کربلا نرسیدند اما بسترساز حضور میلیونی زائران شده اند و چه خوب است که امروز هر زائر به نیابت از یک یا چند شهید و امام شهیدان زیارت کند که بی تردید از امام حسین(ع ) پاسخ این زیارت را خواهد گرفت.

وی با اشاره به گزارش سازمان توسعه صنعت ملل متحد درخصوص نقاط قوت و ضعف ایران در صنعت بیان کرد: این گزارش، گزارش جالبی است.

حسن زادده با تبریک سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مسؤولان عقیدتی سیاسی این نهاد مهم کشوری، ارتش پس از انقلاب را ارتشی، بصیر، نورانی، معنوی و اهل معرفت خواند و افزود: معنویت در زمان ستم شاهی تنها به صورت فردی در برخی از نیروهای ارتش دیده می شد اما امروز ارتشیان ما انسان های اهل دعا، معرفت، معنویت و نورانیت هستند.

رعایت اصول استاندارد پیشگیری از آسیب به ویژه در حوزه ساخت و ساز

وی همچنین با تبریک روز جهانی استاندارد بر رعایت اصول ایمنی و استاندارد در تمامی امور تاکید کرد و افزود: رعایت اصول ایمنی و استاندارد از مواردی است که در آموزه های دینی ما بر آن تاکید شده  و هم در پیشگیری از بروز آسیب و خطرات بسیار تاثیرگذار است به ویژه در ساخت و سازهای مسکونی که می تواند جلوی خرابی‌ها و ویرانی‌ها را بگیرد همانگونه که در سیل اخیر به دلیل عدم رعایت استانداردها در ساخت و ساز بسیار از مردم با مشکل مواجه شدند.

امام جمعه کیش با اشاره به طوفان های اخیر در جزیره کیش نیز افزود: اگر اصول ساخت و ساز و استانداردها رعایت شود با طوفان هایی که در کیش به وجود می آید اگرچه جلوی طوفان را نمی توانیم بگیریم ولی می توانیم با رعایت استاندرادها می توانیم آسیب ها و خرابی ها را به شدت کاهش داده و از خود دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: استاندارد می تواند هم در رونق تولید ملی و هم در اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشد و نتیجه رعایت استانداردها در کیش می تواند گام بزرگی در رونق و توسعه جزیره باشد.

خطیب جمعه کیش در فراز دیگری از خطبه های عبادی سیاسی این هفته با تبریک هفته پیوند اولیاء و مربیان بر اهمیت ارتباط این دو حوزه مهم تاکید کرد و افزود: اینکه خانواده ها فرزندان خود را به مدرسه و معلم بسپارند و ارتباط خود را با مدرسه قطع کنند به نفع فرزندان آن ها نخواهد بود و اگر می خواهیم شاهد پیشرفت تحصیلی فرزندان خود باشیم باید به این ارتباط بیش از گذشته توجه نشان دهیم و آن را تقویت کنیم.

آموزش وپروش کیش همچنان درگیر مشکلات

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کیش همچنان دچار نارسایی و مشکلاتی است بر توجه بیشتر مسؤولان به این حوزه تاکید کرد و افزود: بسیاری از خانواده ها از کثرت دانش آموزان در یک کلاس گلایه دارند و نیاز است تا اماکن آموزشی بیشتری در کیش ساخته شود که این تنها کار دولت نیست و خیرین نیز باید پای کار بیایند.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه ساخت 3 الی 4 مدرسه می تواند بار کمبود فضای آموزشی را کم کند خاطر نشان کرد: جامعه ای که مدرسه اش خوب نباید هیچ وقت پیشرفت نمی کند و مسؤولان باید کمک کند تا حداقل شرایط آموزشی در کیش هم سطح شهرهای دیگر بشود.

گفتنی است، خانزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان دربین دو نماز در خصوص برخی مشکلات زیرساختی کیش توضیحاتی به کیشوندان ارائه کرد.

نماز جمعه این هفته کیش با حضور مردم و مسؤولان و به امامت حجت الاسلام حسن زاده در مصلای کیش برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار