با تصویب هیئت موسس بورس بین الملل ایران جزیره کیش به عنوان دبیرخانه دائمی بورس بین الملل عهده دار شد.
کد خبر: ۷۸۷۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ 12 October 2019
جزیره کیش به عنوان دبیرخانه دائمی بورس بین المللی انتخاب شد

به گزارش تابناک کیش، در آخرین جلسه هیئت موسس بورس بین الملل ایران که هفته جاری با حضور نمایندگان بیمه مرکزی و اعضا برگزار شد ضمن بررسی عملکرد و برنامه های کمیته های تخصصی و ارکان بین المللی بورس، با تصویب و رای اکثریت، جزیره کیش به عنوان دبیرخانه دائمی بورس بین الملل انتخاب شد.

در این جلسه طرح عملیاتی کمیته تخصصی در هفت بند از جمله بررسی و تصویب طرح عملیاتی و اساسنامه پیشنهادی جهت ارایه به سازمان بورس، بررسی و تعیین مقررات و آئین نامه های لازم جهت تاسیس و شروع فعالیت بورس بین المل، بررسی، اصلاح و تدوین و نهایی کردن پیش نویس مقررات و آئین نامه های لازم برای ارائه به سازمان بورس، پیشنهاد ساختار سازمانی بورس بین الملل، پیشنهاد ساختار و رویه های نظارتی و بررسی و تصویب بودجه مورد نیاز برای تدوین طرح عملیاتی، اساسنامه ، ساختار سازمانی و مقرارات و آئین نامه های لازم مورد تحلیل و بررسی و تصویب قرار گرفت.

در جلسه کمیته تخصص ارکان بین الملل موارد مهمی چون بررسی سهامداران بالقوه خارجی برای حضور در موسسان بورس بین الملل و شرایط و الزامات آنها، بررسی ارکان بورس بین الملل از جمله (حسابرس، بان تسویه کننده، کاستودین ، کارگزار) ، تعیین مذاکره کننده با هر گروه از اشخاص ذیصلاح خارجی به منظور حضور در موسسان و ارکان بورس بین الملل، جمع بندی مذاکرات و پیشنهادات و ترکیب نهایی سهامداران و ارکان بین الملل ، بررسی و تصویب کلیات بودجه پیشنهادی برای تحقق اهداف کمیته ، تبیین و تصویب گردید.

با تمهیداتی که اندیشیده شده خرید و فروش ها در این بورس با ارز های خارجی خواهد بود و بانک عامل تسویه نیز یک بانک خارجی است که یک ناظر بین المللی هم بر روند معاملات نظارت دارد. به همین دلیل فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی به راحتی می توانند در منطقه آزاد کیش حضور یافته و در معاملات بورس بین الملل مشارکت کنند.

این پنجمین بازار بورس کشور است که پس از بورس اوراق بهادار، نفت، کالاو انرژی فعالیت خود را در مناطق آزاد کشورمان آغاز می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار