مراسم رژه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت گرامی داشت هفته نیروی انتظامی با حضور مسؤولان و نیروهای نظامی و انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی ویژه کیش برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 08 October 2019
حفظ و ارتقاء امنیت نیازمند بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز است/ امنیت مردم خط قرمز پلیس

به گزارش تابناک کیش، در مراسم رژه مشترک نیروهای مسلح، پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا، سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی ویژه کیش با اشاره به اینکه هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است تا ضمن برقراری ارتباط و تعامل بیشتر نیروی انتظامی با مردم، توان علمی، اقتدارنظامی و کارآمدی نیروی انتظامی به نمایش درآید اظهار داشت: این هفته فرصتی است تا با بهره گیری از مشارکت‌های عمومی، همکاری با دستگاههای دولتی و خصوصی و ارتباط گسترده تر، ارتقاء و احساس امنیت بیشتر در میان مردم تجلی یابد.

پلیس هوشمند نیازمند تکنولوژی پیشرفته است

وی با تاکید بر اینکه معتقدیم پلیس هوشمند پلیسی است که با دقت و سرعت بیشتر و اقتدار همراه با رأفت و مهربانی به مردم خدمت کند، افزود: دستیابی به پلیس هوشمند نیازمند ابزارهای به روزی مانند دوربین البسه، امکانات پایش تصویری در سطوح مختلف شهری و دوربین های چهره خوانی در مبادی ورودی است که می تواند در برقراری امنیت تاثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه در این حوزه اقداماتی صورت گرفته اما نیاز به حمایت متولیان امر در جزیره و همراهی دیگر نهادها و دستگاه های دولتی و خصوصی است تا امنیت پایدار در جزیره کیش همچنان برقرار باشد، ادامه داد: امنیت امروز حاصل همدلی و انسجام نیروهای مسلح، هدایت پدرانه رهبر معظم انقلاب و انسجام و قدرت نیروهای نظامی و انتظامی است.

 وی با بیان اینکه پلیس کیش امروز مقتدرانه و قدرتمندانه در سه حوزه، دریابانی، انتظامی و پلیس فرودگاه از نقطه صفر مرزی تا کیش و هندورابی اقدام به ارائه خدمات و برقرار نظم و امنیت کرده است، اضافه کرد: در منطقه ای که پر است از آشوب نیروی نظامی و انتظامی در کشور و در جزیره کیش با وحدت و انسجام، همدلی وهمراهی توانسته است از توطئه‌های دشمن در ایجاد تفرقه و از بین بردن اتحاد و انسجام جلوگیری کند.

جمالی تاکید کرد: امروز امنیت مردم، خط قرمز پلیس است و با هر شخص یا گروهی که امنیت و آرامش و آسایش مردم را تهدید کند به طور جدی، با شدت و قاطعانه برخورد می‌کنیم و در این مسیر با هیچ کس تعارف نداشته و مماشات نخواهیم کرد.

نیروی انتظامی از ارکان مهم کشور است

شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این مراسم افزود: از گذشته های دور که شهربانی و ژاندارمری بود تا امروز که در ترکیب این دو، نیروی انتظامی شکل گرفته است شاهد هستیم که تامین امنیت در دورترین نقاط کشور به خوبی صورت گرفته و با وجود اینکه گاه این دلیرمردان، ماه ها از خانواده خود دور هستند امنیت پایداری را در کشور ایجاد کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای مرزهای گسترده آبی و خاکی با کشورهای همسایه است افزود: سالانه ده ها و صدها نفر از نیروهای نظامی و انتظامی کشور برای حفظ امنیت مرزها و داخل کشور در مبارزه با دشمنان و سوداگران مرگ و قاچاقچیان به درجه رفیع شهادت می رسند.

امام جمعه اهل سنت کیش افزود: نیروی انتظامی یکی از ارکان مهم کشور است و امنیت کشور مرهون تلاش های تمامی نیروهای نظامی و انتظامی است.

وی با تقدیر از نیروی انتظامی جزیره کیش افزود: من دست شما را می بوسم و به شما افتخار کرده و قدردان شما هستم و معتقدم که سرمایه گذاران تنها مکانی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می کنند که امنیت در آن برقرار باشد و این امنیت در جزیره کیش با وجود شما در کمال ثبات و پایداری شکل گرفته است.

پلیس مقتدر مجهز به دو قوه اخلاق و قانون

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با تبریک هفته نیروی انتظامی و با اشاره به اینکه هر جامعه برای حفظ نظم و انسجام ناچار است بر دو قوه قانون و اخلاق تکیه کند، افزود: کسانی که از قانون تعدی کنند متخلف شناخته شده و برای برخورد با متخلفان و اعمال قانون نیروهای مقتدری برای این مهم شکل گرفته است.

وی افزود: اخلاق نیروی دیگری است که به باورها و اعتقادات فرد اشاره دارد که او را بیش از همه چیز خود نگهدار می کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تاکید کرد: هر اندازه جامعه ای بر محور قانون و اخلاق استوار باشد هزینه های کمتری خواهد پرداخت و نیروهای مسلح نیز باید به این دو قوه مجهز باشند.

وی افزود: اگر شعار امروز نیروی انتظامی امنیت است باید به سمتی حرکت کند که مفهوم امین بودن را پرورش داده، برجسته ساخته و مهم قلمداد کند و برای رسیدن به آن از هیچ اقدامی فروگذار نکند.

پورعلی برخورد کریمانه با مردم، قابل اعتماد بودن، صداقت و ارتباط موثر با مردم را از ویژگی‌های صفت امین بودن برشمرد و خاطر نشان کرد: امین بودن صفتی است بسیار ارزشمند که پیامبر گرامی اسلام(ص) پیش از مبعوث شدن به پیامبری نیز به آن متخلق بوده است.

گفتنی است، قرائت تبریک سردار اشتری به مناسبت گرامی داشت هفته نیروی انتظامی، رژه نیروهای مسلح، تقدیر از نیروهای بازنشسته و نمونه نیروی انتظامی و امحاء 80 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ویژه برنامه های این مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار