سرپرست ایستگاه هواشناسی قشم گفت: شهرستان قشم با ۴۴ و ۴ دهم میلیمتر بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته، پرباران ترین شهرستان هرمزگان شد
کد خبر: ۷۸۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ 05 October 2019

باران بارندگی سیل هند ریزش ساختمان

به گزارش تابناک کیش، محمد کاملی دیرستانی در گفت و گو با ایسنا، بیان کرد: در مدت یاد شده، روستای "داوری" از توابع میناب با ۵۰ میلیمتر، رکورد بازندگی در تمامی نقاط استان را شکست.

وی با بیان اینکه در ۲۰ سال گذشته این میزان بارندگی در مهرماه قشم بی سابقه بوده است، افزود: در ۴ سال اخیر، حتی یک میلیمتر هم بارندگی در ماه مهر نداشتیم.

این مقام مسئول ادامه داد: به رغم بارندگی شدید در قشم و نوار شمالی، به دلیل رگباری بودن بارش ها در سایر ایستگاه های جزیره از جمله کاروان، باسعیدو، طبل، سلخ، سوزا، فرودگاه، رمکان و کاروان، هیچگونه بارندگی به ثبت نرسیده است.

وی همچنین از افزایش چشمگیر بارندگی هاس سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه پارسال گفت و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶۶ و ۷ دهم میلیمتر بارندگی در قشم به ثبت رسیده که این میزان در سال ۹۷ تنها نیم میلیمتر بوده است.

کاملی دیرستانی با بیان اینکه در سال۹۷ جمعا ۱۸۵ و ۸ دهم میلیمتر بارندگی به ثبت رسید، افزود: میزان بارندگی زراعی ۹۷-۹۸ بالغ بر ۳۰۷ و ۶ دهم میلیمتر بوده که نسبت به سال زراعی قبل که ۴۱ و ۲ دهم میلیمتر بوده، رشد چشمگیری به خود گرفته است.

وی گفت: بارندگی بی سابقه امسال، ۲ میلیمتر به ۱۱۲ میلیمتر بارندگی بلندمدت قشم اضافه کرد و میانگین بارندگی بلندمدت را به ۱۱۴ میلیمتر رساند.

کاملی دیرستانی پیش بینی کرد که از امروز (شنبه) تا دوشنبه ابرناکی و احتمال رگبار و بارندگی افزایش خواهد یافت و احتمال بارندگی در قشم و درگهان بیش از سایر نقاط خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار