امام جمعه کیش با تاکید براینکه جامعه بین المللی براساس منافع زورگویان و استکبار اداره می شود گفت: جای ظالم و مظلوم در نظام بین المللی جابجا شده است.
کد خبر: ۷۸۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 05 October 2019
جامعه بین الملل براساس منافع روزگویان اداره می‌شود

به گزارش تابناک کیش، حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نمازجمعه کیش با توصیه به رعایت تقوای الهی به ویژه در حوزه خانواده اظهار داشت: یکی از نیازهای مهم امروز جامعه حفظ بنیان خانواده است و برای داشتن یک خانواده شاد، آرام، رشد یافته در عرصه های علمی نیاز است تا مراقب خانواده و رعایت هر چه بیشتر تقوا ردحوزه خانواده باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برخی افراد موجب نابودی خانواده می شوند و این در میان آقایان بیشتر است افزود: کسانی که می خواهند پس از ازدواج خانواده را رها ساخته یا به نابودی و تباهی بکشند برای چه اصلا ازدواج می کنند؟ این یعنی بی تقوایی و این افراد در نزد خداوند ملعون و دور افتاده از رحمت الهی هستند.

خطیب جمعه کیش با تسلیت شهادت امام مجتبی(ع ) به روایتی در این روزها و شهادت سه ساله اباعبدالله، حضرت رقیه(س) به گوشه ای از جنایات رژیم سعودی عربستان و متحدانش در حمله به مردم مظلوم یمن اشاره کرد و افزود: کشورهای غربی و سازمان های بین المللی که داعیه حقوق بشر و حمایت از مردم را دارند در این جنایات سکوت پیشه کردند.

حسن زاده با اشاره به اینکه ۱۱ میلیون کودک یمنی امروز در معرض فشارهای روحی و جسمی زندگی می کنند افزود: از هر هزار کودک یمنی ۴۲ نفر قبل از رسیدن به  سالگی از دنیا می روند زیرا ۲۳ درصد از کودکان در یمن کار می کنند و هر ۱۰ دقیقه یک کودک یمنی از ۴۰۰ هزار کودکی که در یمن دچار سوء تغذیه هستند می میرد.

وی افزود: در طول ۵ سال گذشته ۲۵۰ هزار حمله هوایی علیه یمن انجام شده که در این مدت بیش از نیم میلیون موشک، بمب و خمپاره که ۶ هزار از بمب ها، بمب خوشه ای بود به سوی یمن شلیک شده است و براین اساس ۹۰ هزار غیرنظامی که به شهادت رسیده اند.

امام جمعه کیش با اشاره به رفتارهای دوگانه سازمان های بین المللی و حقوق بشر در این رابطه تاکید کرد: در این مدت حتی یک نشست فوری برای حل بحران یمن اعلام نشد و یک بار هم هیاهوی بین المللی به راه نیافتد یا یکی در این خصوص اعتراض نکرد در حالیکه همین سازمان ها سه هفته قبل در رابطه با حمله پهپاد انصارالله یمن به تإسیسات نفتی آرامکوی عربستان هیاهو و جنجال در جهان برپا کردند در صورتی که در این حمله حتی یک نفر هم کشته نشد.

وی با بیان اینکه رفتارهای دوگانه آن ها گویای این حقیقت تلخ است که جامعه بین الملل براساس منافع زورگویان واستکبار اداره می شود افزود: جای ظالم و مظلوم در نظام بین المللی جابجا شده است.

حسن زاده با اشاره به پیروزی های انصارالله در حملات اخیر به عربستان بیان کرد: اگر انصارالله وحزب الله حمایت سازمان های بین المللی را ندارد خدا با آن هاست و آن ها را یاری خواهد کرد.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی تاکید کرد: نیروی انتظامی با توکل به خداوند و دراستای اهداف نظام اسلامی امنیت جامعی را برای ما ایجاد کرده است و تاکنون در راستای تامین امنیت و آرامش جامعه بیش از ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز به نظام اسلامی و ملت تقدیم کرده است.

امام جمعه کیش با تقدیر از حضور منسجم و گسترده نیروی انتظامی ویژه کیش در نماز جمعه تاکید کرد: نیروی انتظامی یار و یاور دستگاه های فرهنگی جزیره کیش و یکی از نزدیکترین نیروهای نهادی به رهبری است.

وی با تبریک روز جهانی کودک توجه به دستورات دینی در حوزه تربیت و نگهداری کودک را از وظایف مهم خانواده ها برشمرد و افوزد: کودکان مایه برکات هستند و از مهمترین وظایف خانواده تربیت صحیح فرزندان است.

خطیب جمعه کیش با گرامی داشت یاد و خاطره نخستین شهید کیش سردار ابراهیم غلامی بر نامگذاری یکی از معابر کیش به نام این شهید گرانقدر تاکید کرد.

برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب و پلیس در تراز جامعه اسلامی از برنامه های حاشیه نماز جمعه این هفته کیش بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار