موافقت نامه سه جانبه، میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه صنعتی امیر کبیر با محوریت " تاسیس شتاب دهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان "در جزیره کیش" به امضا رسید
کد خبر: ۷۸۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 02 October 2019

به گزارش تابناک کیش، دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد رضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و دکتر احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با امضاء تفاهم نامه حضور مرکز شتاب دهنده  صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان در جزیره کیش را فراهم کردند.

دکتر مظفری در آیین امضاء موافقت نامه که چهارشنبه نهم مهر در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد با اشاره به این که راه اندازی مرکز نوآوری اولویت نخست سازمان منطقه آزاد کیش است گفت: اعتقاد داریم حضور شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها می تواند در تمامی عرصه ها تاثیر گذار بوده و فعالیت های ما در راستای رشد و توسعه کیش را شتاب بخشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: باتوجه به زیرساخت هایی که در کیش شکل گرفته است باید دست در دست یکدیگر باری از دوش کشور برداریم و تاسیس شتاب دهنده صادراتی، صنایع خلاق و دانش بنیان می تواند نقطه آغاز و شروع خوبی برای این مهم باشد.

وی از استقبال جوانان ایرانی مقیم خارج از کشور برای حضور در مرکز نوآوری خبر داد و گفت: با توجه به استقبال خوبی که شرکت های دانش بنیان و شتابدهنده ها از مرکز فن آوری کیش داشته اند شاهد منشا اتفاقات خوب در کیش خواهیم بود.

همچنین محمد رضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تشکر از تلاش ها و حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل موسسه علوم و فنون کیش، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس پردیس کیش دانشگاه امیر کبیر برای به سرانجام رسیدن این تفاهم نامه گفت: یکی از اهدافی که در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور و سازمان های مناطق آزاد دنبال می شود توسعه برند و بازار مناطق آزاد است.

رستمی افزود: یکی از مهم ترین شاخص های و فاکتورهای اثرگذار برای توسعه برند و بازار مناطق آزاد، توسعه صادرات کالا و خدمات تولیدی از این است تا امکان حضور و رقابت کالاها و خدمات در بازارهای جهانی وجود داشته باشد.

وی گفت: بازارهای منطقه ای یکی از اهداف صادراتی مناطق آزاد کشور محسوب می شود تا نام ایران را با محصولات قابل دفاع و با کیفیت بلند آوازه کند و تمدن علمی، فرهنگی، صنعتی و اقتصادی کشور و انقلاب اسلامی با ابزارهای صادراتی به جهان عرضه شود.

معاون فرهنگی،گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، یکی از راهکارهای رسیدن به توسعه برند و بازار در مناطق آزاد را رفتن به سمت توسعه و راه اندازی شتاب دهنده های صادراتی صنایع خلاق عنوان کرد و تصریح کرد: امروزه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان در تامین منابع، عرضه، ترویج و تبلیغ کالاها و ورود به بازارهای کشورهای مختلف از تجربه و قابلیت های لازم و کافی برخوردار نیستند و شتابدهنده های صادراتی صنایع خلاق با جذب مجموعه ای از شرکت های استارتاپی و نوآور در حوزه های مختلف به این موضوع کمک خواهند کرد.

رستمی با تاکید بر این نکته که جزیره کیش و برج فناوری کیش می توانند خدمات شتابدهنده های صادراتی را به کلیه مناطق آزاد ارائه کنند گفت: قطعا این قابلیت و ظرفیت در کیش وجود دارد. در راستای تفاهم نامه منعقد شده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، سازمان منطقه آزاد کیش و دانشگاه امیرکبیر برای مدل شکل گیری شتابدهنده ها به یک مدل واقع بینانه دست پیدا می کنند. حضور گروه های خلاق در کیش نیازمند مدل سازی جدید است و در گذر زمان به این مدل مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.

دکتر احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که در حال حاضر نیازمند دانشگاه های نسل 2 و 3 هستیم که  مبتنی بر پژوهش و فعالیت‌های تحقیقاتی و نیز کارآفرینی و تولید ثروت است اظهار داشت: برای رسیدن به این نسل از دانشگاه ها سه محور افزایش قراردادهای صنعتی و غیر صنعتی، نوآوری و مهارت افزایی را در دستور کار خود داریم.

وی از افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان از 14 شرکت به 160 شرکت در مرکز نوآوری کیش ابراز خرسندی کرد و با بیان این که جوانان ما در کشورهای منطقه نقش تاثیر گذار در این عرصه دارند و باید زمینه حضور و جذب آنان را فراهم کنیم؛ گفت: قصد داریم سرمایه های قابل توجهی به کیش هدایت کنیم و در این میان تاکنون سه بانک که در زمینه استارتاپ ها فعالیت می کنند در مرکز نوآوری شروع به کار کرده اند.  

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده امام جمعه کیش نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در این زمینه، مردم شاهد تغییر و تحولات حاصل از فعالیت این مرکز در کیش باشند و از مسوولان نیز خواست با شروع به کار این مرکز، گزارش عملکرد شش ماه آن  را در دسترس مردم قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار