مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از افتتاح و رونمایی از ۵ پروژه عمرانی از جمله خانه بومگردی، کلوپ غواصی و موزه مردم شناسی و همچنین کلنگ باند پروازی ورزش های هوایی و سافاری خبر داد.
کد خبر: ۷۸۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 29 September 2019

به گزارش تابناک کیش، طاهره شهرکی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اجرای برنامه های هفته جهانی گردشگری با محوریت شعار بین المللی امسال با عنوان "گردشگری و اشتغال، آینده ای بهتر برای همه"  برگزار می شود، افزود: نواختن زنگ گردشگری در یکی از مدارس شهر قشم نخستین برنامه هفته جهانی گردشگری بود.
وی ادامه داد: امروز همزمان با رونمایی از عضویت منطقه آزاد قشم در سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) قرار است از نرم افزار آماری گردشگری و همچنین سامانه جامع بوم گردی در جزیره قشم رونمایی شود.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به کلنگ زنی چهار طرح جدید گردشگری در جزیره قشم، اضافه کرد: این طرح ها عبارتند از کلنگ زنی مجموعه تفریحی، گردشگری و اقامتی در طولا، کلنگ زنی یک هتل 2 ستاره در هلر، کلنگ زنی باند پروازی تفریحات هوایی و کلنگ زنی مجموعه سافاری در شهر قشم.
به گفته شهرکی، افتتاح کلوپ تفریحات دریایی عجایب آبی قشم و دلفین مرجان قشم و همچنین اعطای بیمه نامه روستایی به فعالین گردشگری و صنایع دستی بخش دیگری از برنامه های مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در هفته گردشگری خواهد بود.
وی ادامه داد: افتتاح دو خانه بوم گردی در روستاهای کووه ای و دهخدا و همچنین آغاز به کار موزه مردم شناسی لافت از دیگر برنامه های این مدیریت در هفته جاری است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به برگزاری برخی کارگاه ها آموزشی به مناسبت هفته جهانی گردشگری، اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی موزه داران محلی و توسعه گردشگری، برگزاری تور آموزشی نگهبانان قلعه از جاذبه های گردشگری سطح جزیره، برگزاری کارگاه داستان نویسی کودکان از جاذبه های گردشگری جزیره قشم، کارگاه معماری بومی و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی بوم گردی بخشی از کارگاه هایی هستند که برای برگزاری آنها در این مناسبت پیش بینی شده است.
شهرکی تصریح کرد: با همکاری هیات های ورزشی قشم برای برگزاری همایش دوچرخه سواری و همایش پدل برد در اسکله تفریحی طبل برنامه ریزی شده است.
وی در پایان گفت: «گردشگری و اشتغال، آینده ای بهتر برای همه» شعار جهانی مناسبت هفته گردشگری است و بر همین اساس تلاش شده تا طرح هایی در جزیره قشم مورد بهره برداری قرار بگیرند که با رعایت استانداردهای پیش بینی شده در حوزه خدمات گردشگری و همچنین افزایش کیفیت صنایع دستی تولید شده توسط فعالان این حوزه می توانیم برای بومیان جزیره قشم اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار