۶ هزار و ۲۵۷ نفر بطور مستقیم در بخش گردشگری منطقه آزاد کیش فعالیت می کنند که این رقم حدود ۱۸ درصد از جمعیت کل جمعیت ۳۵ هزار نفری این جزیره را شامل می شود.
کد خبر: ۷۸۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ 29 September 2019

بیش از ۶ هزار نفر در حوزه گردشگری کیش مشغول به کار هستند

به گزارش تابناک تهران، به مناسبت روز جهانی گردشگری در گفتگو با ایرنا ضمن اعلام این خبر افزود: صنعت گردشگری جزیره کیش از نظر اشتغالزایی یکی از فراگیرترین و مهمترین حوزه های این منطقه آزاد استکه علاوهبر اشتغال مستقیم، سایرحوزه های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و بطور غیر مستقیم نیز جمعیت زیادی را به خود مشغول کرده است. 

  منطقه آزادکیش اکنون با برخورداری از ۱۳۷موسسه گردشگری به عنوان یکی از کانونهای گردشگری منطقه از ظرفیتها، زیرساختهای مناسب و مجموعه ای از تجربیات و توانمندیها در صنعت گردشگری، به توانائیهای دست یافته که می تواند با به بکارگیری آنها پیشران توسعه گردشگری در خلیج فارس باشد و زنجیره گردشگری بویژه گردشگری دریایی در این منطقه را به حرکت درآورد. 

نگرش کلان به توسعه گردشگری خلیج فارس از نگاه کارشناسی، حرکتی راهبردی و ارزشمند ارزیابی می شود و درصورت برنامه ریزی و استمرار می تواند منشا تحولات در صنعت گردشگری کشور و منطقه خلیج فارس باشد و در  توسعه متوازن منطقه ای نقشی موثر ایفا کند.

مجید ملانوروزی معاون گردشگری منطقه آزاد کیش در این زمینه می گوید: بهربرداری از  ظرفیتهای وسیع و بی بدیل گردشگری در خلیج فارس، نیازمند همکاریهای درونبخشی، منطقه ای و ملی است و  ارتباط و تعامل میان منطقه آزاد کیش و مناطق همجوار موجب بهره مندی از ظرفیت هایی چون صنایع دستی بومی، موسیقی های محلی و همچنین آیین و آداب و رسوم و ارزشهای فرهنگی باشد. 

  جزیره زیبا ی کیش با برخورداری از جاذبه های طبیعی و موقعیت بی بدیل جغرافیایی درگستره آبهای فیروزه ای خلیج فارس و داشتن زیرساخت های مناسب می تواند به مهمترین مقصد گردشگران داخلی و خارجی و فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل شود .
 وجود امکانات اقامتی و زیرساختهای گردشگری از جمله ۵۴ هتل با ۱۲ هزار تخت در جزیره کیش، عدم نیاز به دریافت روادید برای سفر ایرانیان خارج از کشور و گردشگران خارجی ،برخورداری از خطوط پروازی و حمل و نقل دریایی بین کیش با کشورهای حوزه خلیج فارس از مزیت ها ی اقتصادی و زیرساخت های گردشگری در جزیره کیش است.
 سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، ۲۷ سپتامبر را  به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد. هدف از گرامیداشت این روز، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان  عنوان شده است.

 معاون گردگرشگری سازمان منطقه آزاد کیش گفت:  امسال روز جهانی گردشگری با شعار "گردشگری و اشتغال، آینده بهتر برای همه" جشن گرفته می شود و با توجه به این موضوع، قرار است فعالیت ها در سه بخش آموزش، مهارت و اشتغال متمرکز شود و این معاونت مباحث آموزشی، اشتغال در زمینه گردشگری و ایجاد بومگردی در جهت توسعه پایدار را در دستور کار خود قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار