اداره بنادر و دریانوردی نسبت به شرایط جوی فردا هشدار داد و اعلام کرد: بنابر داده‌های هواشناسی احتمال تعطیلی بنادر و خطوط مسافری گردشگری دریایی منتهی به قشم وجود دارد.
کد خبر: ۷۸۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰ 24 September 2019

قشم| هشدار اداره بنادر و دریانوردی؛ فردا شرایط جوی خلیج فارس مساعد نیست

به گزارش تابناک کیش، با تغییرات فصلی و کاهش دما و ناپایداری شرایط جوی، نوسانات و تلاطم آب‌های جنوبی در روزهای آغازین پاییز بسیار قابل توجه است، به نحوی که هر ساله در این روزها به ویژه مهرماه شاهد تعطیلی بنادر و خطوط دریایی مسافری و حتی تجاری و صیادی به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی هستیم.

هر چند در فصل تابستان اخیر نیز بارها به این دلیل، خطوط مسافری دریایی ناایمن اعلام و فعالیت‌های رسمی د مسیرهای منتهی به جزایر از طرف مجموعه‌های مدیریتی مربوطه تعطیل اعلام شد، اما به دلیل ارتفاع موج در پاییز و تلاطم بیشتر دریا، همواره از دریانوردان خواسته شده و می‌شود در این روزها با احتیاط بیشتری اقدام به دریانوردی کنند.

اداره بنادر و دریانوردی قشم در تازه‌ترین اخبار خود از فعالان حوزه مسافری و صیادی و ... در دریا خواسته است با نهایت احتیاط در این روزها به فعالیت خود ادامه دهند.

این اداره در همین راستا طی امروز از شناورهای مسافری، گردشگران و مسافران توصیه کرده با توجه به اخطار هواشناسی دریایی مبنی بر شرایط ناپایدار جوی و افزایش سرعت بادهای جنوب‌شرقی در روز چهارشنبه 3 مهر در محدوده جزایر قشم، هرمز، لارک و هنگام، و همچنین احتمال تعطیلی و اختلال در تردد، برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای سفر به این مناطق داشته باشند.

آب‌های جنوبی بندرعباس حدفاصل ساحل بندرعباس و جزیره قشم، به دلیل تقاضا برای سفر به شهر قشم، درگهان، جزایر هرمز، لارک و هنگام از ترافیک بالایی در بعد مسافری برخوردار است به نحوی که مسیر دریایی بین قشم بندرعباس و بالعکس شلوغ ترین مسیر دریایی کشور به شمار می‌رود.

در نیمه دوم سال، به دلیل متبوعیت شرایط آب و هوایی، جزایر جنوبی مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار