با هدف رشد و اعتلای فرهنگ و هنر در میان جوانان و نوجوانان روستاهای جزیره قشم، طرح سینما سیار در ۱۰ روستای جزیره قشم اجرا می‌‍شود.
کد خبر: ۷۸۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸ 17 September 2019

اکران فیلم در ۱۰ روستای قشم

به گزارش تابناک کیش، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: اکران فیلم‌های «شبی که ماه کامل شد» و «سرخپوست» از ابتدای مهرماه به مدت ۱۰ روز در ۲ سانس  برای روستانشینان این جزیره برنامه ریزی شده است.

علیرضا کمساری افزود: سینما سیار به ترتیب شهرهای سوزا و درگهان و روستاهای طبل، سلخ، دولاب، چاهو شرقی، باسعیدو، کوویی، رمکان و طولا خواهد

وی ادامه داد: با اجرای این طرح، جوانان و نوجوانان ساکن در مناطق کمتر برخوردار جزیره قشم نیز از مزایای نمایش فیلم‌های روز سینمای ایران برخوردار شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم تصریح‌کرد: سینما رسانه ای پرنفوذ و تعیین کننده است و به عنوان یکی از عناصر فرهنگی کشور می‌توان از آن در جهت ایجاد آرامش اجتماعی استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به نقش انکارناپذیر سینما در ارتقای فرهنگ عمومی، تلاش می‌شود تا به واسطه این هنر و تولید و پخش فیلم‌های موثر، آداب و روابط خوب و صحیح اجتماعی به جامعه منتقل شود.

شهرستان قشم در حال حاضر دارای ۶۷ روستاست و بنابر آمار سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، تعداد ۹۳ هزار و ۷۹۰ نفر جمعیت روستایی این شهرستان را تشکیل می دهند. این شهرستان ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب ها: قشم ، فیلم ، اکران ، اخبار قشم ، کیش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار