مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم از عضویت این منطقه در سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO) خبر داد.
کد خبر: ۷۸۰۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷ 17 September 2019

قشم عضو سازمان جهانی گردشگری ملل متحد شد

به گزارش تابناک کیش، طاهره شهرکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، ضمن اعلام این خبر گفت: با حمایت‌های مدیر عامل منطقه آزاد قشم و تلاش‌های معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اقدامات مدیریت و کارشناسان گردشگری منطقه آزاد قشم، عضویت این منطقه در بیست و سومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO) در سن‌پترزبورگ روسیه به تصویب نهایی رسید.

وی افزود: موضوع عضویت منطقه آزاد قشم و چهار عضو وابسته جدید کشورمان در سازمان جهانی گردشگری ملل متحد در نشست شورای اجرایی این سازمان در خردادماه سال جاری در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان مطرح شده و در مورد آن رایزنی صورت گرفته بود.

به گفته مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم، منطقه آزاد اقتصادی ارس، شرکت اراضی عباس‌آباد، مجموعه تفریحی‌ورزشی تله اتاقک توچال و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری مانا سیر پردیس ایرانیان همراه با منطقه آزاد قشم به عضویت سازمان جهانی گردشگری ملل متحد درآمدند.

عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیته بررسی درخواست‌های اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری که معمولا در حاشیه نشست‌های شورای اجرایی برگزار می‌شود و به نوبه خود زمینه حضور فعال‌تر بخش خصوصی در مجموعه اعضای وابسته این سازمان جهانی را فراهم می‌آورد؛ برای دو سال آینده تمدید شد.

مجموعه اعضای وابسته دست‌اندرکاران بخش خصوصی فعال در گردشگری این امکان را می‌دهد که از آخرین دستاوردهای علمی و تجارب موفق فعالان بخش خصوصی سایر کشورها در حوزه‌های مختلفی چون برنامه‌‌ریزی، بازاریابی، آموزش و تبلیغات بهره‌‌برداری شود.

بیست و سومین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد از تاریخ 18 لغایت 22 شهریورماه امسال در شهر  سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار