معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با بهره‌برداری از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی انرژی‌گستر قشم که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد جزیره برای همیشه از واردات برق از بیرون بی‌نیاز می‌شود.
کد خبر: ۷۷۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 04 September 2019

قشم در تولید برق مصرفی خودکفا می‌شود

به گزارش تابناک کیش، کیهان عباسیان ساعتی پیش در حاشیه بازدید مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی از نیروگاه انرژی‌گستر با بیان اینکه نیاز برق قشم بین 230 تا 270 مگاوات برآورد می‌شود اظهار داشت:  این پروژه می‌تواند آغاز مسیری برای صادرات این محصول استراتژیک باشد.

وی سرمایه‌گذاری مجموع دو پروژه تولید برق و آب را 100 درصد داخلی ذکر و اضافه کرد: برای احداث این نیروگاه 500 مگاواتی و آب‌شیرین‌کن 100 هزار متر مکعبی 386 میلیون یورو هزینه می‌شود.

عباسیان در تشریح اجرای این پروژه بیان کرد: هم اکنون دو نیروگاه 170 مگاواتی ساخت گروه مپنا در محل نصب شده و عملیات اجرای خط انتقال گاز 16 اینچ به‌طول 4 کیلومتر به سایت در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به نیاز قشم به تولید آب شیرین، عنوان کرد: تولید آب شیرین به‌منظور تامین آب مورد نیاز جزیره قشم، مجموعه‌های پالایشگاهی و پتروشیمی و همچنین نیازهای کشاورزی قشم در منطقه مرکزی جزیره تا پایان سال 99 به  اتمام برسد.

این نیروگاه از گاز طبیعی که از پالایشگاه گاز گورزین تامین می‌شود استفاده خواهد کرد که در حال تکمیل خط است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار