فرمانده انتظامی و دریابانی ویژه کیش با اشاره به افزایش تخلفات راهنمایی و رانندگی در کیش گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی سهم 6 درصدی از کل تخلفات رانندگی در جزیره کیش را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۷۷۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 10 August 2019

به گزارش تابناک کیش، علی اصغر جمالی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با گرامی داشت یاد و خاطره شهید صارمی، و با بیان اینکه عصرکنونی، عصر ارتباط و اطلاع رسانی است اظهار کرد: امروز خبرها به سرعت منتشر می‌شود و در این میان رسالت خبرنگاران در کنار این سرعت انتشار خبر با دقت و براساس واقعیت است زیرا بسیاری از رویدادهای جامعه براساس اخبار شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید در خصوص اطلاع رسانی و اخبار افزود: پلیس و رسانه دو نهادی هستند که در هم آمیخته شده اند تا امنیت مطلوبی را برای جامعه رقم بزنند.

جلوگیری از انتشار اخبار بی پایه و اساس

فرمانده انتظامی ویژه کیش با اشاره به بزرگ نمایی برخی خبرها در فضای مجازی و با تاکید بر اینکه اخبار باید از منابع موثق دریافت و منتشر شود افزود: باید از انتشار اخبار بی پایه و اساس جلوگیری کرد زیرا ممکن است موجب بروز آسیب و متشنج شدن جامعه شود.

وی با بیان اینکه برقراری نظم و امنیت از جمله مهم‌ترین وظایف پلیس در جامعه است افزود: 12 اولویت و طرح با توجه به شرایط مکانی و زمانی برای پلیس در هر منطقه تعریف شده است که از مهم‌ترین آن ها در جزیره کیش می‌توان به مقابله با قاچاق کالا، ارز و سوخت جلوگیری از ورود و ترانزیت و فروش مواد مخدر، مقابله با سرقت‌های خرد و کلان، کاهش تصادفات و تلفات خودرویی و افزایش نظم و انضباط ترافیکی، پیش بینی، پیشگیری و مبارزه با مفاسد اخلاقی در فضای واقعی و مجازی، تسهیل و تقویت کمی و کیفی خدمات انتظامی به مردم درحوزه های مختلف، مقابله با خرید و فروش سلاح است.

اولویت‌های 12 گانه در وظایف پلیس

جمالی در حوزه داخلی نیز با تاکید بر تقویت روحیه ولایتمداری و تعالی رفتار کارکنان، شایسته سالاری و حفظ سلامت و صیانت از کارکنان و خانواده‌های آنان، توجه به ارتقاء خدمات و وضعیت معیشت کارکنان، اشراف اطلاعاتی با تاکید بر یکپارچه سازی و توسعه بانک‌های اطلاعاتی، افزایش آمادگی تیم‌های عملیاتی، توسعه و ارتقاء آموزش و مهارت‌های پلیسی را از اولویت های نیروی انتظامی برشمرد.

آمار خدمات و تلاش های 4 ماهه اول 98 توسط پلیس کیش

وی با ارائه گزارشی از عملکرد 4 ماهه نخست سال 98 پلیس کیش افزود: با توجه به تحولات جامعه در راستای افزایش احساس امنیت و برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی 457 طرح در حوزه‌های مختلف پلیس‌ها و معاونت‌های تخصصی فرماندهی انتظامی کیش انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 75 درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با تاکید بر اینکه وظیفه پلیس پیش بینی، پیشگیری و مقابله است افزود: در 4 ماه نخست امسال 67 درصد کشف سرقت با افزایش کشف 5 درصدی نسبت به سال گذشته و دستگیری 187 سارق با افزایش 40 درصدی شاهد کاهش 5 درصدی در حوزه سرقت بوده ایم در حالی که با توجه به شرایط اقتصادی در کل کشور آمارها نشان از افزایش 30 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در این حوزه اخباری را منعکس می‌کند که واقعیت ندارد تایکد کرد: از دلایل احساس افزایش سرقت عدم توجه به نگهداری مناسب از اموال و دارایی‌ها و حفاظ بندی‌های مناسب و انعکاس نامناسب و بزرگنمایی‌هایی است که در فضای مجازی صورت می‌گیرد.

جمالی همچنین با ارائه آماری از مقابله با قاچاق مواد مخدر، سوخت و کالا، همچنین برخورد با معتادان و افراد لامکان در جزیره کیش افزود: در حوزه مواد مخدر 279 مورد شناسایی معتادان و معرفی به مراکز درمانی، جمع‌آوری 160 مورد افراد لامکان و تعیین تکلیف، دستگیری 598 نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر با افزایش 20 درصدی از جمله تلاش های پلیس در این حوزه است.

وی با توضیح اینکه بسیاری از مواد مخدر که به مقصد جزیره کیش توسط قاچاقچیان جابه جا می‌شود قبل از ورود به جزیره در مبداء یا مسیر با همکاری پلیس استان‌های همجوار کشف و توقیف می شودتاکید کرد: در 4 ماهه اول سال 98 مقدار 111 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که مقصد آن کیش بود و 65 تا 70 درصد مواد قبل از ورود به کیش در مبدا یا مسیر با عملیات مشترک پلیس  استان‌های همجوار کشف و ضبط شد.

اجرای 90 طرح در حوزه راهور

فرمانده انتظامی ویژه کیش در حوزه راهنمایی و رانندگی نیز به اجرای 90 طرح از ابتدای سال 98 اشاره کرد و افزود: متاسفانه با افزایش تعداد تخلفات تعداد 2 فوتی با 108 مورد تصادف داشتیم که عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز، عدم رعایت حق تقدم، عدم کنترل وسیله، حرکت خلاف جهت و تغییر مسیر ناگهانی از مهم‌ترین دلایل وقوع این تصادفات بوده است.

وی اوج زمان تصادفات را ساعت 10 تا 12 صبح و 22 تا 24 شب عنوان کرد و افزود: با 62 هزار و 14 مورد تخلف در 4 ماه گذشته شاهد افزایش 31 درصدی تخلفات رانندگی در جزیره کیش بودیم که نشان از عدم رعایت قانون و فرهنگ‌سازی در حوزه احترام به مقررات راهنمایی و رانندگی است.

این مقام مسؤول در نیروی انتظامی ویژه کیش با اشاره به افزایش 57 درصدی اعمال قانون در حوزه راهنمایی و رانندگی از افزایش 41 درصدی تخلفات در ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی سهم 6 درصدی از کل تخلفات در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

 کشف 136 هزار و 900 لیتر سوخت قاچاق

وی همچنین با اشاره به استفاده سودجویان از تغییرات نرخ ارز به قاچاق سوخت در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: به دلیل افزایش نرخ ارز و قیمت سوخت در ماه‌های اخیر برخی افراد سودجو اقدام به جمع‌آوری سوخت خود و همکاران برای فروش به خریداران در خارج از مرزهای آبی بودند که با هوشیاری دریابانی کیش حدود 136 هزار و 900 لیتر انواع سوخت در حوزه دریابانی کشف و ضبط شد که در این رابطه 11 لنج نیز توقیف شدند که نشان از افزایش 47 درصدی دارد.

به گفته جمالی در حوزه قاچاق کالا نیز 620 میلیارد ریال کالای قاچاق از 7 فروند لنج باری کشف و 41 نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی با بیان این مطلب تاکید کرد: کالاهای توقیف شده مربوط به کیش نبوده‌اند و آب‌های کیش تنها محل عبور و کریدور تردد لنج‌های مذکور بوده است.

در حوزه برخورد با قاچاق صید و آبزیان نیز جمالی با اشاره به کشف 19 هزار کیلوگرم از انواع آبزیان در 4 ماهه نخست امسال به کشف و ضبط 14 هزار و 702 متر تور صیادی غیرمجاز از صیادان اشاره کرد و افزود: در این رابطه 147 صیاد غیرمجاز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

بازدید از امکان صنفی و برخورد با متخلفان، صدور اخطار، اخذ تعهد، پلمپ و صدور مجوز در این حوزه از مواردی است که فرمانده انتظامی ویژه کیش به آن‌ها اشاره کرد و افزود: متاسفانه در حوزه جرائم مالی با افزایش 92 درصدی پرونده‌های قضایی در این حوزه بودیم.

وی همچنین با ارائه آماری از خدمات پلیس در حوزه‌های مختلف تخصصی، خدمات ترافیکی و راهور، فوریت های پلیس، مشاوره و راهنمایی، صدور و تمدید گذرنامه، پلیس فتا، مواد مخدر و جرائم مالی اظهار داشت: در حوزه پلیس فتا شاهد افزایش 115 درصدی وقوع جرائم هستیم که بیش از 90 درصد آن توسط پلیس فتا کشف و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود اگر چه منشاء بسیاری از این تخلفات کیش نبوده اما به نحوی به کیش ارتباط پیدا داشته که توسط پلیس فتا شناسایی و کشف شد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با تاکید بر اهمیت توجه به فضای مجازی و کاربردهای آن افزود: عدم سواد رسانه‌ای مناسب برای کاربران فضای مجازی، عدم شفایت، فاصله بین نسلی و خریدهای اینترنتی از مواردی است که این فضا را ناایمن‌تر می‌سازد.

در این نشست فرمانده انتظامی ویژه کیش به سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف پاسخ گفت.

کنترل و پایش تصویری فضای شهری با استفاده از امکانات اتاق مانتیتورینگ، ایجاد یگان حفاظت در حوزه شیلات و محیط زیست، حل مشکلات مربوط به موتورهای شارژی، تردد خودروهای بالای 2500 CC از جزیره به سرزمین اصلی، استفاده پلیس از تجهیزات به روز از جمله سؤالاتی بود که خبرنگاران حاضر مطرح کرده و پاسخ‌های مناسب در این حوزه را از فرماندهی انتظامی ویژه کیش دریافت کردند.

در پایان این نشست با اهداء هدایایی از سوی فرماندهی انتظامی ویژه کیش به مناسبت روز خبرنگار از تعامل خبرنگاران و پلیس قدردانی شد.

رونمایی از خودروهای جدید ناوگان خودرویی نیروی انتظامی ویژه کیش از برنامه‌های جنبی این نشست بود.

شماره‌های 110 فوریت‌های پلیس، 120 پلیس راهور و مرکز 197 دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات راه‌های ارتباطی مردم با پلیس است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار