کد خبر: ۷۳۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۰ 08 August 2015

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) جمله بسیار معروفی دارند مبنی بر اینکه انقلاب ما متعلق به پابرهنه‌هاست.
شاید در زمانی که امام خمینی (ره) چنین مطلبی را بیان فرمودند، بسیاری به اهمیت موضوع پی نبردند، اما امروز مشخص می‌شود که امام و مقتدای ما چه در ذهن داشتند و ده‌ها سال قبل برای چه منظوری چنین هشدار صریح و قاطعی را بیان فرمودند.
بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره توجهی ویژه به محرومان، پا برهنه‌ها، روستاییان و زاغه نشینان داشتند و بارها شاهد بودیم که همین محرومان، حافظان اصلی اسلام و انقلاب و ایران بودند.
حال این سوالات مطرح می شود که آیا در دوران مبارزات انقلابی ملت ایران مرفهین و پولدارهای در صف نخست راهپیمایی‌ها بوده و شعار مرگ بر شاه می‌دادند و مقابل گلوله ساواک و ارتش رژیم طاغوت سینه سپر کردند، آیا در دوران جنگ، مرفهین و پولدارها برای دفاع از ناموس ملت به روی مین رفته و با دست خالی مقابل تانک‌های دشمن ایستادند، آیا در میان 175 شهید غواص برای نمونه یک نفر از پولدارهای پورشه سوار و میلیاردها بودند.
بخش اعظم کسانی که حماسه دفاع از ایران را در دوران دفاع مقدس ساخته و هزاران شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند، همین بچه‌های محروم و روستایی بودند که امروز برخی‌ها حاضر نیستند که آنها همنشین شوند.
شهدای ما و ایثارگران ما برخواسته از دل روستاها و دامن مادران روستایی بودند که مردانشان در جبهه‌ها حضور داشته و زنانشان در روستاها، برای تدارکات جبهه تلاش می‌کردند.
به طور قطع چنین تفکراتی یک تهدید جدی و بزرگ برای انقلاب اسلامی است و اگر ما روزی یادمان برود که مالکان و صاحبان اصلی انقلاب، روستاییان و زاغه نشینان هستند، به طور قطع دشمنان اسلام و انقلاب به اهداف شوم خود علیه ملت ایران دست پیدا می‌کنند.
البته چنین تفکرات خطرناکی به طور قطع به اهداف خود نمی رسند، چرا که هنوز هم میلیون ها نفر از ملت ایران به اصول و آرمان های اسلام و انقلاب پایبند بوده و روستاییان و پابرهنه های ولایت مدار ما، فرصتی به دشمنان قسم خورده این ملت نمی دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار