ساکنان کمپ معمار جزیره کیش در انتظار وعده‌های محقق نشده مسئولان و هراس آوار شدن سقف خانه ها، شب ها و روزهای خود را با کابوس زنده به گور شدن سپری می کنند.
کد خبر: ۷۱۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 18 February 2019

به گزارش «تابناک کیش»؛ همبشه این گونه تصور می  شود که بلایای طبیعی عواملی هستند که علاوه بر خارج ساختن  زندگی ساکنان مناطق مختلف از حالت عادی، خسارات جانی و مادی فراوانی را برای آن ها به ارمغان می آورند در حالی که همیشه این گونه نیست.

اگر در روزهای اخیر گذری به کمپ معمار جزیره کیش داشته باشید با اندک نگاهی متوجه حادثه و خساراتی بیش از زمان وقوع بالایای طبیعی می شوید چرا که ساکنان این کمپ روزها و شب های خود را با کابوس آوار شدن دیوارها و سقف خانه هایشان سپری می کنند.

این روزها، غرش بیل مکانیکی در سایه بی تدبیری مسئولان و به عبارتی امپراطوران سازمان منطقه آزاد جزیره کیش عرصه زندگی را برای ساکنان به شدت تنگ کرده است به گونه ای که هر لحظه منتظر زنده به گور شدن هستند.

کمپ معمار با قرار گیری در محدوده شرقی و سیاحتی جزیره کیش و در کنار برج های طلایی، دوقلو و مجتمع تازه تاسیس کوروش به مدت چندین سال بعنوان محل سکونت ۲۸۰ خانواده از کارکنان منطقه آزاد مورد استفاده قرار می گیرد.

تمامی ساکنان این کمپ را مردم بشاگرد تشکیل می دهند که بیش از ده سال با امضای تعهدنامه عدم ترک جزیره کیش، استخدام سازمان منطقه آزاد شده اند و با وجود همه نواقص و کاستی ها در خانه های ۲۰متری همراه با خانواده گذران زندگی می کرده اند.

خانه هایی که سازمان مطقه آزاد نه تنها به صورت رایگان در اختیار آن ها قرار نداده بود بلکه با وجود بافت فرسود و متراژ پایین، تمامی این سال ها اجاره ماهانه این منازل را از حقوق پرسنل کسر می نموده است.

 

 

مونسان، مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد کیش آبانماه سال گذشته با دستاویز قرار دادن فرسودگی خانه‌های کمپ معمار وعده انتقال ساکنان به مسکن سبز در محدوده دهکده ساحلی و سایت بازیافت قبلی را داده بود حتی عملیات اجرایی ساخت مسکن در این منطقه سال گذشته کلید خورد.

۳۶۰ واحد از مسکن های سبز چندین ماه پس از وعده های مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش در دهه فجر همان سال توسط خانزادی، معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد و برخی از مسئولان افتتاح می شود بلکه بتوانند نور امید را در دل ساکنان کمپ معمار روشن کنند.

ساکنان مجتمع  مسکونی این کمپ در حال حاضر با گذشت چندین ماه از افتتاح پروژه مسکن سبز همچنان در بلاتکلیفی بی تدبیری مسئولان سازمان منطقه آزاد و وعده های بی اساس آنها به سر می برند چرا که شروع مجدد فعالیت پیمانکار و غرش بیل مکانیکی بر مشکلات  ساکنان بیش از پیش افزوده است.

براساس اظهارات کیشوندان پروژه مسکن سبز که قراربود اوایل شهریور ماه امسال بطور کامل در اختیار کارکنان قرار گیرد اما متاسفانه این وعده مسئولان نه تنها عملی نشده است بلکه این مجتمع بدون رعایت اصول بهداشتی در کنار سایت دفن زباله سرشار از بیماری هایی است که جان شهروندان را با خطرات بیشماری همراه می سازد.

مجتمع مسکن سبز مورد تایید وزارت بهداشت کیش نیست

یکی از ساکنان کمپ معمار جزیره کیش در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به فروش این مجتمع مسکونی به شخص ثالث توسط سازمان  منطقه آزاد اظهار کرد: علی رغم اینکه برای تخلیه مجتمع مسکونی هیچ گونه نامه تخلیه ای صادر نشده است اما عملیات تخریب را آغاز کردند.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه همسر و فرزندان کارکنان در مجتمع مسکونی بودند متاسفانه بدون اطلاع قبلی با بیل مکانیکی دیوار و سقف خانه ها را بر سر اهالی تخریب می کردند.

این ساکن کمپ معمار تصریح کرد: متاسفانه هیچ یک از مسئولان برای جلوگیری از عملیات تخریب اقدامی نکردند بلکه خود اهالی به محض مشاهده از تخریب بیشتر منازل جلوگیری نمودند.

وی با اشاره به اجرای پروژه مجتمع مسکونی دهکده سبز گفت: این پروژه در کنار سایت بازیافت قدیمی است اما متاسفانه همچنان عملیات دفن زباله در این مکان انجام می شود.

این کیشوند با تاکید بر اینکه در عملیات اجرایی این پروژه هیچ گونه نظارتی بر کار پیمانکار و مهندس ناظر نبوده است، تصریح کرد: علی رغم اینکه خانه های ساخت شده در دهکده ساحلی مورد تایید وزارت بهداشت  جزیره کیش نبوده و نیست اما  توسط مسئولان علوم پزشکی هرمزگان تایید شده است.

شیوع بیماری های پوستی و تنفسی در مجتمع مسکن سبز

وی با اشاره به نقل مکان عده ای از ساکنان کمپ معمار به مجتمع مسکن سبز تاکید کرد: تاکنون چندین نفر از ساکنان این مجتمع  به دلیل مسائل غیر بهداشتی و بوی متعفن ناشی از دفن زباله راهی بیمارستان شده اند.

این پرسنل سازمان منطقه آزاد با تاکید بر اینکه مجتمع مسکن سبز از لحاظ امنیتی و بهداشتی مشکلات فراوانی دارد، بیان کرد: بیماری های پوستی وتنفسی سلامت ساکنان را به شدت تهدید می کند چرا که در حال حاضر سوزش چشمان در روزهای آفتابی به شدت بین اهالی شیوع پیدا کرده ست.

وی با اشاره به نبود خدمات رفاهی در مسکن سبز  این جزیره گفت: با وجود اینکه این مجتمع با مرکز شهر فاصله بسیاری دارد اما برای رفاه حال ساکنان خدمات رفاهی نظیر نانوایی، سوپر مارکت، مدرسه و… در نظر گرفته نشده است.

این کیشوند تاکید کرد: علی رغم اینکه حداقل ۱۰سال برای سازمان منطقه آزاد خدمت میکنیم اما هیچ یک از مسئولان برای رفع مشکلاتمان اقدامی نمی کنند.

یکی دیگر از ساکنان کمپ معمار جزیره کیش در گفتگو با خبرنگار ما با  اشاره به مشکلات اخیر ساکنان گفت: با وجود اینکه این کمپ بطور کامل تخلیه نشده اما پیمانکار عملیات اجرایی و عمرانی را شروع کرد.

وی با اشاره به نقل مکان ۸۰ نفر از ساکنان کمپ معمار به دهکده ساحلی بیان کرد: از آنجایی که مجتمع مسکن سبز بطور کامل واگذار نشده است لذا حدود ۲۰۰ نفر از ساکنان همچنان در کمپ معمار زندگی می کنند.

این ساکنان کمپ معمار از مسئولان درخواست نمود به دلیل فرارسیدن سال تو و عید نوروز، حداقل تا اتمام تعطیلی مدارس برای نقل مکان به آنها فرصت داده شود.

انتهای پیام/

*هرمز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار