کد خبر: ۷۱۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰ 05 February 2019

دکتر غلامحسین مظفری در جلسه همزمان کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات نوروز 98 و کار گروه تنظیم بازار تاکید کرد: فعالان اقتصادی باید به ظرفیت های کیش نگاه ملی داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، کمیته نظارت برنرخ کالا وخدمات نوروز 98 و ششمین کارگروه تنظیم بازار دوشنبه 15 بهمن با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون اقتصادی سازمان، نمایندگان شرکت های تابعه، بازرسی، حقوقی، معاونت عمرانی، معاونت فرهنگی و اجتماعی، جوامع و اصناف جزیره کیش برگزار شد.

در این جلسه که با ارائه گزارش از مصوبات جلسه قبل و موضوعات در دستور کار کمیته آغاز شد دکتر غلامحسین مظفری با بیان اینکه تنظیم بازار در شرایط کنونی کشور و نوروز پیش رو از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه مستمر مسئولان و ناظران قرار گیرد گفت: بخشی از افزایش قیمت کالاها متاثر از شرایط کشور است اما در خصوص گرانفروشی ضمن نظارت دقیق و کارشناسی همراه با اعتماد سازی نیاز است با ایجاد مسئولیت مشترک بین بازرگانان، مردم و مسئولان درک درستی از شرایط داشته باشیم و درکنار هم برای گذر از این دوره تلاش کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص پیگیریهای انجام شده برای افزایش سقف کالای همراه مسافر افزود: در بحث کالاهای گروه 4، اجرای این طرح آثار روانی مثبتی برای مناطق آزاد و بازگشت رونق به این مناطق دارد. در مجموع هزینه ناشی از ورود این کالاها تاثیری درکشور ندارد اما با اعتماد سازی، مشوقی برای جذب گردشگر و بهبود شرایط اقتصادی مناطق آزاد کشور است.

وی نقش رسانه ها را در بررسی شرایط فعلی و کارشناسی موضوعات بسیار ارزشمند خواند و عنوان کرد: باید از شرایط کنونی به عنوان فرصت استفاده کنیم و درکنار تعامل مثبت بین سازمان منطقه ازاد کیش و بخش خصوص، از ظرفیت های بخش خصوصی به عنوان کلید و راهگشای مسائل و مشکلات بهره گیریم.

دکتر مظفری در ادامه در خصوص وضعیت بازار ماهی کیش گفت: یکی از موارد ناراحت کننده درکیش بازسازی، توسعه و بهسازی بازار ماهی کیش با استانداردهای خوب است که تا کنون مورد بهره برداری قرار نگرفته در حالیکه بازار ماهی می تواند یکی از ظرفیت های درآمدزایی برای جزیره کیش باشد که مغفول مانده است. با توجه به گرانی اقلام پروتینی از یک سو و از سویی نعمت همجواری با خلیج فارس، ماهی می تواند به منبع اصلی غذایی برای کشور تبدیل شود. بخش خصوصی کیش می تواند در حوزه فرآوری آبزیان، بسته بندی و ارسال خریدهای گردشگران از بازار ماهی به سرزمین اصلی فعالیت جدی داشته باشد و ضمن ایجاد رونق مالی، تامین کننده نیاز کشور و مردم باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: بخش خصوصی در جزیره کیش نباید تنها به فعالیت و خدمات دهی در کیش فکر کند بلکه نگاه فعالان اقتصادی باید به خدمات دهی به کل کشور باشد. اگر کیش برندی برای کشور محسوب می شود پس دامنه خدمات دهی از این جزیره باید برای یک کشور باشد.

وی اظهار داشت: وظیفه اصلی و اول ما حل مشکلات جزیره کیش و مهیا کردن شرایط مطلوب برای گردشگران است اما نباید در کنار تامین نیازهای داخلی، ظرفیت های ملی را نادیده بگیریم.

دکتر مظفری در پایان گفت: در بحث گردشگری باید به بهترین نحو ممکن به گردشگران خدمات دهیم و این خدمات دهی فقط به حوزه های گردشگری محدود نمی شود بلکه فضای شهری ما نیز باید شایسته میزبانی از گردشگران باشد. در خصوص شهرسازی نیز باید الگوی مشخصی داشته باشیم که می توان در این زمینه با برگزاری مسابقه معماری و طراحی سازه ها از ایده های نو کمک بگیریم.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش هم در این جلسه با بیان اینکه 29 قلم کالای اساسی در سبد نظارت های مداوم قرار دارد و دائم قیمت های این اقلام مورد نظارت و بررسی قرار دارد در خصوص کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات نوروزی گفت: یکی از اقداماتی که از سال گذشته با هدف رفع مشکلات و ارتقاء خدمات دهی در سال جدید انجام شد تهیه فهرستی از مشکلات و نواقص نوروزی سال 97 به همراه راهکارها و تحلیل بود که برای نوروز 98 با بررسی این نواقص درصدد بهبود خدمات دهی در حوزه کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات نوروزی هستیم.

بر اساس گزارش های ارائه شده از حوزه های مختلف سازمانی و صنفی، آغاز به کار نمایندگی یکی از فروشگاه های زنجیره ای کشور در کیش با هدف ایجاد فضای رقابتی در عرضه کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب، راه اندازی بازار ماهی تا یکماه آینده، قرار گرفتن پروژه بازار میوه و تره بار کیش در مرحله طراحی سازه و آماده شدن بستر های نرم افزاری سامانه یکپارچه پاسخگویی و رسیدگی به شکایات از مهمترین موضوعات در دست اجرا و پیگیری کارگروه تنظیم بازار بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار