دادستان عمومی و انقلاب استان قم مطرح کرد
دادستان عمومی و انقلاب استان قم با اشاره به نقش بسیج در ایجاد امنیت اجتماعی گفت: درک بسیج از امنیت یک درک ظاهری نیست، بلکه یک درک عمیق و واقعی است و بسیج در خصوص پیشگیری از وقوع جرم نقش آفرینی می‌کند.
کد خبر: ۶۸۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 23 November 2018

به گزارش تابناک قم، مهدی کاهه در همایش مشترک گشت‌های عملیاتی رضویون در سالن شهید اخلاقی ستاد سپاه استان قم با اشاره به ویژگی‌های بسیج اظهار کرد: بسیج یک فرهنگ و یک حرکت فرهنگی است و آمادگی و تجهیز، عزم و اراده و نظم و سامان بخشی در مفاهیم مربوط به بسیج نهفته است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که پاک تری و فداکارترین افراد برای به کمال رساندن کشور در بسیج جمع شدند، بسیجیان در هر عرصه ای که نیاز بود، حضور پیدا کردند و قلمروی بسیج به مسائل دفاعی و دفاع از تمامیت ارضی کشور محدود نیست.

دادستان عمومی و انقلاب استان قم هدف بسیج را ریشه در اهداف نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بسیج آبروی نظام و انقلاب است، بسیجی واقعی پیروی امام علی(ع) است و حرکت باید براساس عدل و عدالت باشد.

کاهه با اشاره به عرصه‌های فعالیت بسیج اظهار کرد: بسیج در عرصه‌های دفاعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصاد مقاومتی حضور دارد و در هر جایی که روحیه بسیجی تضعیف شد، در آنجا دچار مشکل شدیم.

وی ادامه داد: بسیج از ابتدای تاسیس تاکنون از تمام اقوام بهره برده و بسیج کانالی برای اتصال قومیت‌ها و اقلیت‌ها به حاکمیت است، امنیت ملی هم ناشی از وحدت ملی است و اگر وحدت نباشد، امنیت ملی به مخاطره می‌افتد.

دادستان عمومی و انقلاب استان قم افزود: بسیج مرز سنی و جغرافیایی ندارد و نماد مقاومت و آگاهی ملت، بسیج است و امام خمینی(ره) هم به بسیجی بودن افتخار می‌کردند.

کاهه بسیج را در ایجاد امنیت اجتماعی نقش آفرین دانست و تصریح کرد: درک بسیج از امنیت یک درک ظاهری نیست، بلکه یک درک عمیق و واقعی است و بسیج در خصوص پیشگیری از وقوع جرم نقش آفرینی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: یک جوان وقتی که وارد بسیج می‌شود و تحت تاثیر فرهنگ بسیجی قرار می‌گیرد، دست از پا خطا نمی‌کند و باید فرهنگ بسیج را بیشتر گرامی بداریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار