بعد از تعطیلات عید سعید فطر و با توجه به گرمای شدید هوا انتظار زیادی برای ادامه ورود گردشگران به سواحل استان نداریم اما با شروع شهریور ماه و خنک تر شدن آب و هوا، بخشی زیادی از مسافران با هدف خرید لوازم و لباس سال تحصیلی جدید به استان وارد می شوند.
کد خبر: ۶۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸ 19 July 2015
به گزارش تابناک،‌ مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به مانا گفت:  بعد از تعطیلات عید سعید فطر و با توجه به گرمای شدید هوا انتظار زیادی برای ادامه ورود گردشگران به سواحل استان نداریم اما با شروع شهریور ماه و خنک تر شدن آب و هوا، بخشی زیادی از مسافران با هدف خرید لوازم و لباس سال تحصیلی جدید به استان وارد می شوند.

محسن ضیایی، در ادامه از استقبال مقامات استان هرمزگان برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی نسبت به خرید شناورهای تفریحی خبر داد و گفت: هم اکنون تعداد زیادی سرمایه گذار برای بهره برداری از شناورهای گردشگری در آبهای استان به اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مراجعه کرده اند.

ضیایی از جدیت استانداری هرمزگان در بحث ورود شناورهای تفریحی خبر داد و خاطرنشان کرد: به زودی شاهد راه اندازی تورهای دریایی از بندر عباس خواهیم بود.

وی اذعان داشت: بنا به گفته سرمایه گذاران بخش خصوصی آنها قصد دارند شناورهای خود را برای تور در آبهای اطراف جزایر قشم، هرمز و بندرعباس تدارک ببینند و این تورها را به گونه ای برگزار کنند که مسافران در تمام مدت روز در عرشه کشتی باشند و از آن پیاده نشوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان تاکید کرد: به این ترتیب سفر دریایی جذابی برای گردشگران شکل خواهد گرفت.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، مالکان شناورها اعلام کرده اند اجرای موزیک سنتی و پذیرایی از جمله برنامه هایی خواهد بود که در طول مدت برگزاری تور دریایی برای گردشگران انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون چهار نفر متقاضی برای راه اندازی تورهای دریایی مراجعه کرده اند گفت: تمام این متقاضیان صاحب شناوری مدرن مسافری هستند و در صورت صدور مجوزهای لازم به زودی می توانند فعالیت خود را در آبهای هرمزگان آغاز کنند.

ضیایی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: شناورهای این سرمایه گذاران بخش خصوصی دارای ظرفیت بین 80 تا 90 نفر مسافر است و از امنیت کامل برخوردار هستند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان یادآور شد: پس از اتمام ماه مبارک رمضان جلسات ویژه به منظور انجام مراحل مقدماتی صدور مجوز برای فعالیت این شناورها با حضور ارگان های مرتبط برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود شهریور ماه امسال شاهد آغاز به کار این شناورهای تفریحی در آبهای هرمزگان باشیم.

این مقام مسئول در استان هرمزگان تاکید کرد: پیش بینی می شود این شناورهای تفریحی بسیار مورد استقبال بومیان استان نیز واقع شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان یادآور شد: اخیراً موضوع استفاده از تفریحات دریایی بسیار مورد توجه اهالی و بومیان استان قرار گرفته است و دیدگاه ها نسبت به بهره برداری از دریا تغییر یافته است.

وی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: از سوی دیگر علاقه گردشگران به سفرهای دریایی افزایش یافته که امیدواریم بهره برداری از این شناورهای تفریحی باعث رونق هر چه بیشتر گردشگری در استان و خلیج فارس شود و به دنبال آن شاهد افزایش ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار