سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: ۶۷۷۰ حلقه چاه غیرمجاز آب در بخش‌های مختلف در استان کرمانشاه وجود دارد.
کد خبر: ۶۲۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 28 June 2018

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،مروت قبادی با اشاره به اینکه در مجموع 6770 حلقه چاه غیرمجاز آب در استان وجود دارد اظهار داشت: طی سال‌های گذشته 3994 حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه مسدود شده که 429 مورد مربوط به سال گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه انسداد 429 حلقه چاه غیرمجاز در سال گذشته در استان 13.5 میلیون مترمکعب صرفه‌جویی را به همراه داشته است عنوان کرد: باید تا پایان امسال 500 حلقه چاه غیرمجاز پر شود که این مهم در صورت اختصاص اعتبارات طرح احیا و تعادل‌بخشی امکانپذیر خواهد بود.

قبادی با اشاره به اینکه تا پایان برنامه ششم نزدیک به 5000 چاه غیرمجاز باید در استان تعیین تکلیف شود و بخش عمده‌ای از آن‌ها مسدود می‌شوند گفت: هر حلقه چاه غیرمجاز به طور مستقیم 400 هزار تومان هزینه دارد و از پنج سال پیش تاکنون برای 1200 حلقه چاه کنتور هوشمند نصب شده است یعنی اکنون 10 درصد چاه‌های استان دارای کنتور هوشمند هستند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با بیان اینکه 11 هزار و 469 حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد بیان کرد: 9966 مورد از این چاه‌ها در بخش کشاورزی، 386 حلقه در بخش شرب و 1117 مورد در صنعت و سایر بخش‌ها قرار دارند.

قبادی گفت: در صورت تخصیص کامل اعتبارات و ایجاد زیرساختهای لازم امکان کنترل بهره‌برداری منابع آب و جلوگیری از اضافه برداشت‌ها مقدور می‌شود و با انجام کنترل‌های مستمر امکان احیای سفره آب زیر زمینی در میان مدت وجود خواهد داشت.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار