وزیر ورزش و جوانان گفت: قطر در جریان برگزاری جام جهانی 2022 می‌تواند از امکانات ورزشی جزیره کیش استفاده کند.
کد خبر: ۵۹۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱ 19 April 2018

به گزارش تابناک : مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در ادامه دیدارهای دو جانبه با وزرای کشورهای اسلامی، روز پنجشنبه با همتای قطری خود در باکو دیدار کرد و گفت: قطر در جریان برگزاری جام جهانی 2022 می تواند از امکانات ورزشی جزیره کیش استفاده کند.

 

سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان امروز در دیدار با «صالح الغانم بن علی» همتای قطری، با اشاره به برگزاری جام جهانی فوتبال در سال 2022 میلادی در این کشور، اظهار داشت: اخذ میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال اتفاق بزرگی برای کشورهای منطقه و قطر است وامیدواریم با تدابیر دولت قطر و کمک کشورهای منطقه این کشور بهترین میزبانی را داشته باشد.

 

وی افزود: ایران برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد ورزشی که میلیاردها نفر به آن چشم دوخته اند، آماده ارائه هر نوع کمک، پشتیبانی و حمایت است. در جزیره زیبا و توریستی کیش که در نزدیکی قطر قرار دارد، بیش از 80 هتل بزرگ وامکانات ورزشی احداث شده و قطر در جریان برگزاری جام جهانی در این کشور، می تواند از این امکانات برای برگزاری اردوهای ورزشی کشورهای مختلف استفاده کند.

 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به روابط عمیق ایران و قطر در چند دهه گذشته، گفت: اراده دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران و امیر قطر همواره بر گسترش و تحکیم روابط دو کشور استوار بوده است به همین دلیل روابط دو کشور در سال های اخیر خیلی عمیق تر و گسترده تر شده است.

 

سلطانی فر افزود: قطر در سال های اخیر در بسیاری از عرصه ها مسیر توسعیه را با جدیت و تدبیر دنبال می کند و ما همواره خودمان را در کنار دولت و ملت قطر می بینیم. در عرصه ورزش هم قطر در ابعاد مختلف مانند ساخت استادیوم ها، توسعه باشگاه ها و برگزاری رویدادهای ورزشی کارنامه خیلی خوبی در سال های اخیر داشته است و برگزاری مسابقات آسیایی در سال 2006 برگ زرینی بر کارنامه ورزشی این کشور بوده است.

 

وزیر ورزش و جوانان کشورمان با اشاره به شکل گیری سازمان مردم نهاد جوانان در ایران، عنوان کرد: با توجه به اشترکات عمیق فرهنگی و دینی بین دو کشور، مایل هستیم که سازمان های غیر دولتی و تشکل های جوانان دو کشور با هم ارتباط نزدیکی داشته باشند.

 

سلطانی فر در ادامه پیشنهاد برگزاری هفته های فرهنگی جوانان در دو کشور را مطرح کرد. وی ضمن اعلام آمادگی ایران برای اعزام مربیان، مدرسان و ورزشکاران ایرانی به قطر، خاطرنشان کرد: در رشته هایی که کشورمان در آنها موقعیت خوبی در آسیا و جهان دارد می توانیم به قطر کمک کنیم.

وی افزود: همانطور که در فوتبال و باشگاه های مختلف فوتبال در قطر، شاهد حضور تعداد زیادی از ورزشکاران ایرانی هستیم، در سایر رشته های ورزشی هم امکان استحکام بیشتر روابط وجود دارد.

 

وزیر ورزش و جوانان قطر نیز در این دیدار، گفت: شرایط استثنایی حاضر موقعیت استثنایی را ایجاد کرده است، دولت قطر علاقمند به توسعه روابط دو جانبه با برادران جمهوری اسلامی ایران است و برنامه کاملی برای سال 2018 دارد. قطر با ایران در موضوع های فرهنگی، منطقه ای، دیدگاه های مشترک دارد بر این اساس باید اقدام ها و طرح های مشترک ها را نیز به اجرا در بیاوریم.

 

وزیر ورزش قطر افزود: در چارچوب مناسبات دوجانبه برای بخش ورزش و جوانان اهمیت خاصی قائل هستیم. دو کشور در بعد ورزشی روابط دیرینه ای دارند و قطر همواره پذیرای ورزشکاران بزرگ ایران بوده و از تجربیات مربیان ایرانی بهره مند شده است. هیاتی از جوانان ایران در حوزه هنرهای نمایشی تیرماه عازم به قطر می آیند، بعد از عید فطر نیز یک گروه بزرگ موسیقی ایرانی به قطر عازم خواهند شد.

 

وزیر ورزش و جوانان ایران همچنین در دیدار با همتای عمانی نیز با اشاره به دستاورد های ایران در بسیاری از رشته های ورزشی در مسابقات آسیایی و جهانی گفت: می توانیم تجربیات خود را در این زمینه در اختیار کشور دوست و برادر عمان قرار دهیم. ما مربیان خوبی در رشته های ورزشی مختلف داریم و برای اعزام آنها به کشور دوست و برادر عمان آمادگی داریم.

 

سلطانی فر همچنین وجود ظرفیت های زیادی برای همکاری تشکل‌های غیر دولتی را مورد اشاره قرار داد و آن را برای تقویت روابط میان جوانان دو کشور موثر دانست.

 

وزیر ورزش عمان نیز گفت: ما اعتقاد داریم که زمین های مشترک برای توسعه همکاری دو کشور وجود دارد و امیدواریم ضمن ادامه روند موجود سطح همکاری را هر چه بیشتر گسترش دهیم.

 

«شیخ سعد بن محمد بن سعید المرده السعدی» با اشاره به یادداشت تفاهم امضا شده میان ایران و عمان در حوزه ورزشی اظهار داشت: باید در زمینه اجرای خوب این سند تلاش و در چارچوب آن برنامه اجرایی مناسبی را طراحی و اجرا کنیم.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت ورزش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار