واحد نم‌زدايي گورزين و تأسيسات وابسته به شرکت نفت فلات قاره ايران واگذار مي‌شود.
کد خبر: ۵۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 06 July 2015
به گزارش تابناک - جزیره، به منظور اجراي دستور وزير نفت مبني بر انتقال و تحويل تمامي مسووليت‌ها و امکانات واحد نم‌زدايي گورزين و تأسيسات وابسته در جزيره قشم از شرکت ملي گاز ايران به شرکت ملي نفت ايران، جلسه‌اي سوم تير سال جاري در منطقه عملياتي قشم با حضور نمايندگان شرکت‌هاي ذي‌ربط و نماينده مديريت برنامه‌ريزي تلفيقي برگزار شد.

اين معاونت در ادامه افزود: در اين جلسه مقرر شد تا پايان تيرماه سال جاري مسووليت راهبري خطوط لوله جمع‌آوري سرچاهي، واحد نم‌زدايي گورزين، اسکله لافت، خط لوله ۶ اينچ انتقال ميعانات گازي به اسکله لافت و خط لوله ۱۶ اينچ دوستکوه- گورزين از شرکت ملي گاز ايران به شرکت نفت فلات قاره ايران به نمايندگي از شرکت ملي نفت ايران واگذار شود.

لازم به ذکر است؛ ميدان گورزين در غرب جزيره قشم، در سال ۱۳۴۷ با حفر اولين چاه کشف و بهره‌برداري از آن از سال ۱۳۵۹ آغاز شد. گاز شيرين حاصل از اين ميدان، ابتدا به واحد نم‌زدايي گورزين ارسال و پس از فراورش، جهت مصرف نيروگاه بندرعباس و ساير مصارف از طريق خط لوله ۱۲ اينچ زيردريايي به بندرعباس انتقال مي‌يابد. ظرفيت اين واحد ۲.۸ ميليون مترمکعب در روز است و واحد نم‌زدايي آن داراي دو مخزن است که ۲۰۰ هزار بشکه گنجايش دارند. همچنين ميعانات گازي تثبيت‌شده پس از ذخيره‌سازي، از طريق خط لوله ۶ اينچي به اسلکه بارگيري لافت انتقال‌يافته و از طريق کشتي به مبادي مصرف انتقال پيدا مي‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار