عملیات طرح پرورش آبزیان در قفس با مشارکت بخش خصوصی در سد جامیشان سنقر با حضور عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اجرایی شد.
کد خبر: ۵۴۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 24 December 2017
به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس از سنقروکلیایی، سید‌جواد حسینی‌کیا پیش از ظهر امروز در حاشیه اجرای عملیات طرح پرورش آبزیان در  قفس با مشارکت بخش خصوصی در سد جامیشان سنقر، اظهار داشت: در چند ماهه گذشته با پیگیری‌های فراوان توانستیم مجوز این کار را در کمتر از ۶ ماه همزمان با آبگیری سد اخذ کنیم.

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی  وبا ظرفیت فعلی ۵۰ تن ماهی قزل آلا(سردآبی) شروع به کار خواهد کرد و پس از اتمام مطالعات به تولید ۲۰۰ تن در دوره ۶ ماهه و جمعا (۴۰۰تن درسال‌) خواهد رسید.

وی اضافه کرد: برای این کار ۱۶ قفس پلی‌اتلین به مساحت ۶×۱۲متر و با مساحت  کلی ۲ هزار متر مربع به آب انداخته می‌شود.

به گفته حسینی‌کیا، اشتغالزایی فعلی طرح به صورت مستقیم ۱۵ نفر وغیر مستقیم نیز ۵ نفر است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر نیز درحال پیگیری هستیم تا اعتباری برای ایجاد تاسیسات زیربنایی که شامل صنایع بسته‌بندی و تولید انواع آبزیان  است جذب کنیم، تا در آینده نزدیک اشتغالزایی مستقیم را به ۳۰ نفر و غیرمستقیم را به ۲۰ نفر افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری‌های جدی برای احداث ۲ واحد کارخانه قطعه‌سازی خودرو و مجتمع پتروشیمی شهرستان انجام شده و به‌زودی عملیات اجرایی آن‌ها نیز انجام می‌شود.

حسینی‌کیا با ابراز امیدواری، گفت: امیدواریم با پیگیری ها ودیداری‌هایی که با افراد بخش خصوص داشته‌ایم با حضور آن‌ها و انجام چندین طرح  تحولی در شهرستان انجام گیرد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار