امام جمعه شهرری به حضور مردم نوعدوست ایران در صف های اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی اشاره کرد و گفت: ملت نوعدوست ایران در کمک به مردم زلزله زده غرب کشور از هیچ کمکی دریغ نکردند.
کد خبر: ۵۲۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴ 17 November 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته شهرری در حرم عبدالعظیم(ع) گفت: بسیاری از مردم با اینکه خودشان از لحاظ مالی مشکلات فراوان داشتند به مردم حادثه دیده زلزله غرب کشور کمک های مادی و غیر مادی کردند که این موضوع در نوع خود بی نظیر است.
وی حضور نیروهای امدادی و کمک رسانی به مردم حادثه دیده را مثبت ارزیابی کرد و عنوان داشت: مسئولان نظام و دستگاه های امداد رسانی مانند ارتش، هلال احمر، سپاه و کمیته های کمک رسانی در این حادثه به وظیفه خود به خوبی عمل کردند.
شاهچراغی در ادامه به کیفیت پایین و فرسوده بودن ساختمان ها در کشور اشاره کرد و تاکید کرد: مسئولان باید در قوانین ساخت و ساز و مصالح ساختمانی به کار رفته در ساختمان ها توجه بیشتری داشته باشند؛ چرا که این زلزله نه اولی و نه آخرین حادثه خواهد بود.
وی ادامه داد: کشور ژاپن از کشور ما زلزله خیزتر است ولی با استحکامی که ساختمان هایشان دارند هرگز شاهد این چنین حوادث ناگواری در این کشور نیستیم و باید مسئولان و دست اندر کاران صنعت ساختمان از این کشور الگو برداری کنند.
شاهچراغی در ادامه به آغاز دهه وقف اشاره کرد و گفت: وقف یکی از سنت های زیبای اسلامی که از گذشته به ما ارث رسیده است و امروزه شاهد بسیاری از مدارس و درمانگاه های وقفی در سطح شهر هستیم که همگان از برکات آن بهره می برند. 
وی با بیان اینکه انسان هر مقدار هم که مال و اموال داشته باشد با دست خالی به خاک سپرده می شود تصریح کرد: وقف تنها راهی است که انسان می تواند اموالش را با خود تا روز قیامت به همراه داشته باشد و از مزایای آن استفاده کند.
شاهچراغی در بخش دیگر سخنان خود به تحولات منطقه و ماجراجویی های عربستان در کشور لبنان اشاره کرد و عنوان داشت: آل سعود تا دیروز تمام امکانات خود را در جهت حمایت گروه های تکفیری از جمله داعش به کار بسته بود و امروز که از آن ناامید شده است با تحریک استکبار جهانی آمریکا به دنبال ماجراجویی در کشور لبنان است.
وی ادامه داد: وزیر امور خارجه عربستان در اوج ساده لوحی از رژیم غاصب صهیونیستی خواسته که به کشور لبنان حمله کند تا عربستان مخارج این حمله را بدهد که این نوع کارها اوج حماقت سران آل صعود را نشان می دهد.
شاهچراغی ادعای عربستانی هآل سعود را مبنی بر متجاوزگری ایران را بسیار مسخره عنوان کرد و افزود: عربستان در طول ماه های گذشته به صورت مستمر بارها به کشور یمن حمله کرده و زنان و کودکان این کشور را کشته است و امروز در اوج پررویی ایران را متجاوز می خواند.
شاهچراغی با بیان اینکه سران عربستان باید از سرنوشت کشورهایی که یک روز دوست آمریکا بودند و بعد از تمام شدن تاریخ مصرفشان توسط آمریکا رانده شدند درس بگیرد، اضافه کرد: عربستانی باید به جای دشمنی و عداوت با ایران؛ دست دوستی به سوی ما دراز کنند و بدانند که ایران به دنبال ایجاد صلح و ثبات در منطقه است.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار