مديركل اداره نوسازی مدارس استان كرمانشاه گفت: 42 فضای آموزشی و پرورشی پنج شهرستان آسیب‌دیده ناشی از زلزله به‌دلیل گستردگی مناطق و شدت زلزله‌، آسیب‌کلی دیده‌اند.
کد خبر: ۵۲۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴ 15 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،مرزبان نظری گزارش از وضعیت تخریب فضاهای آموزشی و پرورشی پنج شهرستان آسیب‌دیده ناشی از زلزله اخیر استان را بیان کرد.

مدیرکل  اداره نوسازی مدارس استان کرمانشاه ادامه داد: وضعیت فضاهای آموزشی و پرورشی پنج شهرستان آسیب‌دیده ناشی از زلزله به‌دلیل گستردگی مناطق و شدت زلزله‌، با بازدیدهای میدانی توسط 12 گروه اعزامی همکاران نوسازی مدارس استان‌ بررسی شده است.

وی ادامه داد: از 189 فضای آموزشی و پرورشی 35 فضا در شهر و 154 فضا در روستاها قرار دارند که از این تعداد 12 فضا در شهر سرپل‌ذهاب و 6 فضا در روستاهای آن دچار آسیب کلی شده است.

نظری در خصوص  فضای آموزشی شهرستان ثلاث باباجانی، افزود: در این شهرستان 172 فضای آموزشی و پرورشی 21 فضا در شهر و 151 فضا در روستاها قرار دارند که از این تعداد 12 فضا در شهر ثلاث و 2 فضا در روستاها دچار آسیب کلی شده است.

وی تصریح کرد: 39 فضای آموزشی و پرورشی در شهرستان قصرشیرین که به تفکیک 23 فضا در شهر و 16 فضا در روستاها قرار دارند، از این تعداد 2 فضا در شهر غیرقابل استفاده اند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: شهرستان گیلان‌غرب دارای 128 فضای آموزشی و پرورشی است که 28 فضا در مناطق شهری و 101 فضا در روستاها قرار دارندو از این تعداد 2 فضا در مناطق روستایی دچار آسیب کلی شده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان دالاهو دارای 168 فضای آموزشی و پرورشی است، اظهار داشت: از این تعداد 21 فضا در مناطق شهری و 147 فضا در روستاها است که 2 فضا در شهرها و 6 فضا در روستاها دچار آسیب‌کلی شده‌اند.

نظری با اشاره به تخریب دیوار محوطه مدارس روستایی، گفت: هرچند مدارس مذکور دچار فروریزش نشده‌اند، ولی باید تخریب و مجددا احداث شوند.

وی ادامه داد: کانکس‌های پیش‌ساخته و سرویس بهداشتی به تعداد 250 دستگاه برای استقرار اضطراری دانش‌آموزان مورد نیاز است.

مدیرکل  اداره نوسازی مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازدیدهای میدانی ، مشخصشده که اکثر مدارس آسیب دیده جزو فضاهای فرسوده و قدیمی است و مدارس جدید و مقاوم‌سازی شده کمترین آسیب را دیده و یا آسیب ندیده‌اند، این امر لزوم توجه به حذف سریع مدارس خطرآفرین و فاقد استحکام را بیش از پیش می‌طلبد.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار