در جمع دانشجویان یاسوجی بیان شد:
روحانی با اشاره به برخی اقدامات که در جهت تحرف سخنان و اقدامات امام صورت می گیرد ، گفت : جناب آقای سرخه ای امام پیرو قرآن بود هرچه می گفت کلام خدا بود هر چه می گفت بر اساس قرآن بود.
کد خبر: ۵۱۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹ 31 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، شامگاه سه شنبه نشست واکاوی ۱۳ آبان با حضور حجت‌الاسلام سید حمید روحانی رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی و با حضور دانشجویان و اقشار مختلف مردمی در سالن شهید هرمزپور برگزار شد.
این نشست ابتدا با سخنان برخی دانشجویان آغاز شد تا در ادامه حجت الاسلام روحانی به بیان نظرات خود در خصوص مسائل مربوط به حوادث چند دهه ی اخیر تاریخ ایران قبل و بعد از انقلاب پرداخت و در نهایت به بررسی انتقادی عملکرد روحانی در دوره ریاست جمهوری وی اشاره کرد.
حمایت دانشجوی یاسوجی از اقدام استاندار
در این نشست ابتدا دانشجویان در خصوص موضوعات مختلف از جمله ۱۳ آبان اظهار نظر کردند و ابتدا جوشن از بسیج دانشجویی علوم پزشکی استان اظهار کرد: جوانان استان همراه استکبارستیز بوده‌اند و دلاورمردی آن‌ها را در والفجر ۸ و پد خندق مشهود بوده است.
این فعال دانشجویی با تشکر از استاندار تشکر کرد و گفت: از ایشان تشکر می‌کنیم که مواضع انقلابی در برابر برخی کارهای زشت از جمله استخدام‌های طایفه‌ای دارد و باید از این مواضع دفاع کرد.
وی گفت: جوانان اصیل انقلابی مدافع ارزش‌ها هستند و در دفاع از آرمان‌های انقلاب و استکبارستیزی همواره در صحنه حضور خواهند داشت و شعار مرگ بر آمریکا را هرگز فراموش نمی‌کنند.
 
از انتقاد روحانی اصولگرا از روحانی اعتدالگرا تا حمایت دانشجوی یاسوجی از اقدام استاندار + تصاویر 

در ادامه خانم جمالی از انجمن اسلامی مستقل دانشجویان با بیان حرکت انقلابی ۱۳ آبان اظهار کرد: هویت انقلاب با استکبارستیزی همراه است رمز پیشرفت و تداوم این انقلاب ایستادگی در برابر استکبار است.
وی به برخی استکبار داخلی اشاره کرد و گفت: این عده ابایی از اقدامات ضد مردمی خود ندارند که دانشجویان انقلابی در برابر این عده که دست درازی به بیت‌المال می‌کنند هیچ گاه خاموش نبوده‌اند و خاموش نخواهند بود.
این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: امروز ما به جهانیان اثبات کرده‌ایم که بهترین منطق ایستادگی در برابر استکبار است و باید تا شکر و کفر هست مبارزه کنیم.
بازخوانی اقدامات رضاخان
در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی اظهار داشت: فرزند اصیل امام بودن دلیل ترس و وحشت کاخ نشینان, سازش طلبان و استکبار از جوانان بسیجی و حزب الهی است.
وی با بیان اینکه سلاح اتمی در مقابل ملت ایران چیزی نیست عنوان کرد: امام معتقد بودن قدرت مردمی و سرمایه اجتماعی ملت ایران از بمب قوی تر است.وی با بیان این که امام لشکر و قلم نداشت افزود: ملت ایران به سلاحی مجهز شد که سلاح اتمی در برابر آن ناتوان بود و یادم هست که امام در روز آغاز نهضت در سال ۴۱ فرمود اگر می‌خواهیم اسلام عزت پیدا کند و استقرار پیدا کند باید خاندان پهلوی به پایین کشیده شود که خیلی‌ها تعجب می‌کردند.
روحانی گفت: امام در جواب می‌فرمود ما قدرتی از بمب قوی‌تر یعنی این ملت را داریم و تفاوت امام با دیگر علما و مراجع در بیان همین مواضع بود و اما دو ویژگی داشت که در کمتر کسی وجود داشت اول این که جامعه شناس بود و از عمق خواسته‌های ملت آگاهی داشت و مردم شناس بود.
 
از انتقاد روحانی اصولگرا از روحانی اعتدالگرا تا حمایت دانشجوی یاسوجی از اقدام استاندار + تصاویر 
 
این محقق تاریخ معاصر گفت: دوم این که امام این هنر را داشت که به ملت بصیرت دهد که از بمب قوی‌تر باشند و با افشاگری‌های خود یک ملت آگاه و بصیر و روشن ضمیر ساخت که در برابر استکبار جهانی استوار ایستاد.
وی با بیان ملت ایران با سلاح ایمان یک نظام 2500 ساله را ویران کرد, ابراز کرد: دشمنان دنبال خالی کردن مراکز علمی از سلاح ایمان هستند.
روحانی ادامه داد: رضا خان با تاسیس دانشگاه دنبال تربیت انسان های وابسته و بی غیرت بودند زیرا رضاخان از تصویب کشف حجاب تا زمان اجرایی آن سال ها طول کشید و می دانست مردم ایران ناموس خواه و باغیرت هستند.
وی اظهار داشت: شریف امامی ها تربیت شده دانشگاه های رضاخانی هستند و همیشه از تربیت ادم در حوزه ها و دانشگاه ها وحشت داشتند.
سخنان تند روحانی اصولگرا بر علیه روحانی اعتدالگرا 
روحانی در ادامه با اشاره به مواضع و سخنان رئیس جمهور گفت : اقداماتی که هم اکنون صورت می گیرد پیاده کردن همان بندهای سند 2030 است که به ما می گوید ، بسیجی نداشته باشیم ، انقلابی نداشته باشیم.
وی با اشاره به برخی اقدامات که در جهت تحریف سخنان و اقدامات امام صورت می گیرد ، گفت: جناب آقای سرخه ای امام پیرو قرآن بود هرچه می گفت کلام خدا بود هر چه می گفت بر اساس قرآن بود. ما در قران داریم ، کسی نمی تواند ناسزا بگوید ، مگر ملتی که ظلم دیده و این ملت می تواند به ظالم ناسزا بگوید و انزجار از ظالم و ستمکار وظیفه دینی ماست.
 
از انتقاد روحانی اصولگرا از روحانی اعتدالگرا تا حمایت دانشجوی یاسوجی از اقدام استاندار + تصاویر

روحانی به نامه امام (ره) در پاسخ به نامه یکی از مسئولین اشاره کرد و گفت : در این نامه ، امام به یکی از مسئولین می‌گوید باید کاری کنید که شعار نفرت از آمریکا از بین نرود. بازرگان در اوایل انقلاب به امام می گفت ، اگر می خواهید بر علیه شاه عمل کنید پای آمریکا را وسط نکشید اما امام این دو را از هم جدا نمی دانست .
وی در پاسخ به ایجاد شائبه و تشکیک عده ای در خصوص نظر امام درباره تسخیر لانه جاسوسی که می گویند امام در عمل انجام شده قرار گرفته بود ، گفت :  امام تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم می نامید و امکان نداشت ایشان کاری را بدون از دلیل بپذیرد و اینگونه دارند امام را تحلیف کنند.
تسخیر کنندگان لانه جاسوسی سه دسته بودند
 روحانی با اشاره به هویت افرادی که لانه جاسوسی را اشغال کردند گفت : سه دسته بودند که وارد لانه جاسوسی شدند ، یک دسته انقلابی ها و مخلصین ، دسته دوم ابن الوقت ها و دسته سوم ،نفوذی ها  بودند .
وی افزود : چپی ها و منافقین که در آن زمان خود را پیشتاز مبارزه با آمریکا و حکومت شاه می دانستند پس از مدتی به اقدامات مسلحانه بر علیه انقلاب پرداختند.ابن الوقت ها هم پس از مدتی می گویند یک کاری بود در شرایطی خاص و تمام شد و رفت! اما دسته سوم یعنی انقلابی ها ، هنوز بر اقدام خود پایبند هستند.
سخنان امام فقط از تلویزیون پخش می شود ، کاری انجام نمی دهیم!
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود  گفت : بهترین سخنان معظم رهبری از طرف ایشان مطرح میشود و از تلویزیون هم پخش میشود ولی همان شب که پخش شد ، دیگر فراموش می شود در حالی که باید روی طرح های رهبری کار کنیم . کدام کارشناس سیاسی و فرهنگی اینگونه طرح و برنامه می دهد باید روی این برنامه ها کار کنیم.
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه در برخی مواقع رهبری را تنها گذاشتیم, اظهار داست: پیروی از رهبری تنها مشت کردن دست و دادن مرگ بر آمریکا نیست بلکه باید به منویات و خواسته های حضرت آقا توجه داسته و برای تحقق آنها تلاش کنیم.
روحانی با بیان اینِکه نباید در زمین دشمن بازی خورد, ادامه داد: حضرت اقا سال ها در زمینه اقتصاد مقاومتی تاکید داشته ولی برخی از جوانان نسبت به این مهم هنوز آگاهی لازم را ندارند.
وی با اشاره به سخنان رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی ، افزود : اولین مسئله در اقتصاد مقاومتی دوری از تجمل گرایی است و ساده زیست باشیم این اولین اقدام است سعی کنیم از کالاهای خارجی اجتناب کنیم و دیگران راهم تشویق کنیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار