جانشین پلیس آگاهی ناجا از برگزاری دومین آزمون کارآگاهی و کارآگاه یاری در 28 مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: شروع کارآگاهی از کارآگاه پنجم و پایان آن کارآگاه یکم است که بعد از طی مراحل علمی و عملی و قبولی آن به عنوان کارآگاه تخصصی نشان آن را دریافت می کنند.
کد خبر: ۵۱۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 18 October 2017

به گزارش تابناک : سردار مسعود منفرد، اظهار داشت: دومین آزمون عمومی کارآگاهی و کارآگاه یاری به صورت همزمان صبح روز جمعه 28 مهر ماه سالجاری در سراسر کشور برگزار می شود؛  شرایط عمومی متقاضیان شرکت کننده در این آزمون برابر دستوالعمل ابلاغی به استانهای سراسر کشور قبلا اطلاع رسانی شده است.

وی ضمن تشریح فرایند و مراحل رتبه بندی "کارآگاه"، گفت: به کارکنانی که مسئولیت رسیدگی به پرونده ها، جرایم مختلف، شناسایی و دستگیری متهمان را دارند، "کارآگاه" گویند.

وی به تقسیم بندی کارآگاه به سه گروه کارآگاه یار، کارآگاه عمومی و کارآگاه تخصصی اشاره و بیان کرد: افرادی که وظیفه پشتیبانی اطلاعاتی و عملیاتی- فنی، بررسی صحنه های جرم و آزمایشگاهی را در فرایند رسیدگی پرونده برعهده دارند، تحت عنوان "کارآگاه یار" معرفی می شوند؛ کارآگاه پس از اخذ رتبه قبولی در مراحل مختلف، در آزمون های تخصصی شرکت کرده تا به رتبه های بالاتر ارتقاء پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: شروع کارآگاهی از کارآگاه پنجم و پایان آن کارآگاه یکم است که بعد از طی مراحل علمی و عملی و قبولی آن به عنوان کارآگاه تخصصی، نشان مزبور را دریافت می کنند.

سردار منفرد، جذب و گزینش کارآگاهان و کارآگاه یاران متخصص، مجرب و توانمند در کشف جرایم و مقابله با مجرمان را هدف اصلی این آزمون عنوان و تصریح کرد: بیان و تصریح کرد: به روز رسانی دانش و اطلاعات، تقویت حرفه ای گرایی و ایجاد انگیزه در کارکنان برای رشد و تعالی از دیگر اهداف این آزمون به شمار می آید.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: بعد از پذیرش، کارآکاهان بایستی دوره های مختلفی نظیر آزمون عمومی، تست وضعیت جسمانی، توانمندی در تیراندازی، ارائه مدرک زبان خارجه و ... را با موفقیت پشت سر بگذارند تا از نظر رتبه کارآگاهی به مراحل بالاتری ارتقاء پیدا کنند.

 وی با اشاره به اینکه کارآگاه یکم به عنوان بالاترین رتبه کارآگاهی باید تمام مراحل عمومی و تخصصی را گذرانده باشد، گفت: مراحل آزمون و دوره های کارآگاه از رتبه چهارم به بعد وارد شرایط سخت تری می شود که داوطلب باید از نظر علمی و عملی در هر بخش تلاش خود را مضاعف کند.

جانشین پلیس آگاهی ناجا درباره شرایط عمومی کسب مراتب کارآگاهی و کارآگاه یاری، گفت: داوطلبان برای شرکت در آزمون باید از رسته آگاهی و یا اطلاعات بوده و دارای حکم انتصاب در مشاغل آگاهی باشند؛ همچنین از شروع خدمت نامبردگان در پلیس آگاهی حداقل دو سال گذشته باشد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متقاضیان آزمون بایستی در چرخه آگاهی به مدت حداقل دو سال متصدی تحقیق و رسیدگی به پرونده بوده و یا در فرایند رسیدگی پرونده به عنوان هدایت ستادی و عملیاتی به طور مستقیم و مستمر نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: این دومین آزمونی است که در سراسر کشور به صورت همزمان در سراسر کشور انجام می شود، درصدد هستیم حتی کارآگاهان پیشین را در رتبه بندی جدید سهیم کنیم که آنها نیز بتوانند ارتقاء پیدا کنند.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار منفرد با بیان اینکه متقاضیان باید با آمادگی کامل در این آزمون شرکت کنند، خاطرنشان کرد: عدم حضور داوطلبان در آزمون مذکور در گزارشات عملکردی و نمره یگانی استان ثبت و تاثیر گذار است.






منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار