مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان تهران از قول صدور حکم توسط مقامات قضایی برای حضور کارشناسان میراث فرهنگی در «بزرگترین خانه تهران» خبر داد.
کد خبر: ۵۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۲ 15 February 2015
به گزارش  ایسنا، «بزرگ‌ترین خانه‌ی تهران» یا همان خانه «ثابت پاسال» که از حدود سه ماه پیش به یکی از مهمترین اخبار رسانه‌ها تبدیل شد، تا کنون چشم‌انتظار صدور حکم قوه‌ی قضاییه برای ورود کارشناسان میراث فرهنگی به این خانه بود تا در صورت واجد ارزش شناخته شدن از سوی کارشناسان میراث فرهنگی، از تخریب آن جلوگیری شود.

این خانه‌ از همان ابتدا راهی طولانی برای سرپا ماندن آغاز کرد، اما طرح تفضیلی و پهنه‌ای که برای آن تعریف شد کارش را سخت‌تر کرد، حتی چندی پیش، ممنوعیت تخریب این خانه‌ تا اطلاع ثانوی از سوی پیروز حناچی - معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی - اعلام شد.

این در حالیست که این خانه‌ی ارزشمند فراز و فرودهای فراوانی را پشت سر گذاشت و اظهار نظرهای ضد و نقیضی توسط مسوولان شهری و سازمان میراث فرهنگی درباره‌ی آن مطرح شد که هر کدام سعی می‌کردند توپ را برای نجات و بررسی وضعیت این خانه به زمین دیگری بیندازند.

تا اینکه خوشبختانه به نظر می‌رسد میراث فرهنگی در تلاش برای ورود به این خانه، توانسته در جلسه‌ای به مقامات قضایی قول مساعد برای صدور حکم ورود به خانه‌ی‌ «ثابت پاسال» را بگیرد.

رجبعلی خسروآبادی، مدیر کل اداره‌ی میراث فرهنگی استان تهران درباره آخرین وضعیت «بزرگترین خانه تهران»، از تشکیل یک جلسه در هفته گذشته در دادسرای تهران خبر داد و گفت: کلانتری محل از ما کارشناس خواست و اداره کل میراث فرهنگی استان تهران متخصصان خود را در این زمینه معرفی کرد، آن‌ها نیز ادله و دلایل میراث فرهنگی را برای نیاز به بازدید از این بنا عنوان کردند.

او اضافه کرد: دادسرا پس از شنیدن ادله‌ی ما قول صدور حکم قضایی برای بازدید از خانه ثابت پاسال را داده است که پس از دریافت این حکم کارشناسان میراث فرهنگی برای بازدید می‌روند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار