دومین همایش بزرگ حماسه حسینی، قیام خمینی با هدف احیای اصل جدایی ناپذیر انقلاب از عاشورا برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۶ 04 October 2017
به گزارش تابناک قم، همزمان با دوازدهم محرم و سالروز قیام خونین 15 خرداد، دومین همایش بزرگ "حماسه حسینی، قیام خمینی" و اجتماع هیئات مذهبی قم در میدان روح‌الله قم و در جوار بیت تاریخی امام خمینی(ره) برگزار شد.

گفتنی است ‌حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی نظری منفرد استاد حوزه علمیه قم با گرامیداشت ایام سوگواری سید الشهداء عنوان کرد: طبق گفته های امام راحل(ره) این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه می دارد.

وی تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم در جهت احیای ارزشهای عاشورا و زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل عاشورا و ارزش های انقلاب تلاش نمائیم.

حجت الاسلام نظری منفرد خاطرنشان کرد: قیام سید الشهداء یک رویداد بزرگ اسلامی و تاریخی بود در این مسیر توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی امری ضروری است.

وی اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت زمینه ساز اعتلای فرهنگ عاشورا می باشد این روز را باید گرامیداشت و در ترویج آن اهتمام ورزید.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: در این مراسم روح انقلاب و بصیرت عاشورایی و حسینی با حضور جوانان انقلابی در آمیخته است. 

وی متذکر شد: در جهت هر چه با شکوه تر برگزار شدن این مراسم باید گام برداشت و این فرهنگ انقلابی و اسلامی را ترویج داد.

حجت الاسلام نظری منفرد گفت: شیعیان اهل بیت(ع) باید ارادت و محبت خود به اهل بیت(ع) را به خوبی نمایان کنند و فرهنگ شهادت را احیا کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم که با همت یادگار امام(ره) برگزار شد و لازم است چنین آئینی با حضور گسترده جوانان تداوم پیدا کند.

خاطرنشان می شود در این مراسم که با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی خمینی، آیت الله جواد فاضل لنکرانی،حجت الاسلام رفعتی سخنگوی حوزه علمیه سراسر کشور و مدیر کل بنیاد شهید استان قم برگزار شد حاج حسن سلطانی و مداحی حاج علی انسانی، حاج نزار قطری، کربلایی نریمان پناهی و حاج عباس حیدر زاده نیز به مداحی پرداختند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار